Μεθοδικαί ἀπαντήσεις στις ἐρωτήσεις ἱστορίας (Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ) (ΜΕΡΟΣ Α’)





επιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν






Πολλοί αναρωτιούνται γιατί ενώ έγραψαν ό,τι τους εζητήθη, παρ’ όλα ταύτα δεν έλαβον το άριστα εις την βαθμολόγησίν του γραπτού των. Σημασία έχει λοιπόν και η απόδοσις του περιεχομένου με τον κατάλληλον τρόπον, τουτέστιν μελετημένα, δομημένα και σχεδιασμένα.
Έστω ότι μου δίδεται η ερώτησις ως εξής:



Διαγώνισμα Λατινικῶν Γ’ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2013)





επιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν





Legatum monet ut, si adire non possit, epistulam ad amentum tragulae adliget et intra castra abiciat. In litteris scribit se cum legionibus celeriter adfore. Gallus, periculum veritus, constituit ut tragulam mitteret. Haec casu ad turrim adhaesit et tertio post die a quodam milite conspicitur et ad Ciceronem defertur. Ille epistulam perlegit militesque adhortatur ut salutem sperent



Τα "ἠθικά νικομάχεια" ἐν συνόψει





επιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν






<1>

1.     Δύο είδη αρετής υπάρχουν:
·        Η διανοητική
·        Και η ηθική

2.     Η ηθική αρετή αποκτιέται εκ του έθους

3.     Η ηθική αρετή έχει βάσιν της όχι την φυσικήν καταγωγήν αλλά την διδασκαλίαν

<2>



Η κλίσις των ρημάτων α) ἐπίσταμαι, δύναμαι, μέμνημαι και β) κεῖμαι, κάθημαι





της
Αλεξάνδρας Μπογατσά
 
 


 

1.     Ρήμα: ἐπίσταμαι (= γνωρίζω καλά), (θ. ἐπι-στη-, ἐπι-στᾰ-)



Ἡ πολιτισμική καί ἐθνική ταυτότης





της
Μαριαλένας Σαρρή






1.     Ταυτότητα και πολιτισμός

Ο όρος ταυτότητα προσδιορίζει τα επιμέρους στοιχεία ομάδων ή ατόμων, τα οποία προσδίδουν μία συγκεκριμένη υπόσταση. Αποτελεί τον όρο μέσω του οποίου οι ομάδες ή τα άτομα αυτά, αυτοπροσδιορίζονται, μέσω συγκεκριμένων ομοιογενών στοιχείων, επιτυγχάνοντας συνάφεια των κοινών χαρακτηριστικών και την διατήρησή των τελευταίων, από ενδεχόμενο κίνδυνο εξάλειψης τους. Παράγωγο στοιχείο της ταυτότητας είναι, ο αυτοπροσδιορισμός του ατόμου μέσω αυτής. Οι ταυτότητες δεν αποτελούν σταθερά και αμετάβλητα στοιχεία. Πρόκειται για νοητικές κατασκευές που διαμορφώνονται σταδιακά σύμφωνα με τις εκάστοτε κοινωνικές, πολιτικές και ιστορικές συνθήκες[1].



Ρήματα συντασσόμενα μετά γενικῆς εἰς τήν Λατινικήν







επιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
  



Μετά γενικής εις την λατινικήν συντάσσονται ελάχιστα ρήματα, διότι τα πλείστα μέν των ρημάτων, τα οποία εις την ελληνικήν συντάσσονται μετά γενικής, εις την λατινικήν συντάσσονται μετ’ αφαιρετικής, η οποία αναπληρώνει την απολεσθείσαν ελληνικήν αφαιρετικήν, ολιγώτερα δε συντάσσονται μετά δοτικής.



Τά εἰς -τός καί -τέος ρηματικά







επιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν





Τα εις –τός ρηματικά επίθετα έχουν παθητικήν σημασίαν. Σημαίνουν: