ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (Αίτια πολέμου)



ΕΚΘΕΣΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


ΚΕΙΜΕΝΟ


Αίτια πολέμου

Ο πόλεμος είναι ηθικά και πολιτικά απαράδεκτος. Ηθικά, γιατί με τον πόλεμο καταστρέφεται η ζωή και ο πολιτισμός, καταρρακώνεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και επικρατούν το μίσος και η κακία. Πολιτικά, γιατί καταργούνται ανθρώπινα δικαιώματα και στις σχέσεις των ανθρώπων δεν επικρατεί ο διάλογος, η συνεννόηση και η αλληλοκατανόηση, αλλά και η δύναμη που διαθέτει ο ισχυρότερος, για να επιβάλει με τη βία τη θέλησή του στους άλλους. Γι’ αυτό η ανθρωπότητα στο σύνολό της καταδικάζει τον πόλεμο.


ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ Ή ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ;

ΤΗΣ ΒΙΚΥΣ ΣΙΑΜΑΝΤΑ


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ



«Θα μάθει να διαβάζει και να γράφει; Πώς θα πάει στο Δημοτικό; Πιάνει στραβά το μολύβι; Πώς θα μάθει να γράφει έτσι;», αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που γονείς θέτουν στους νηπιαγωγούς από την πρώτη ημέρα του σχολείου. 


Σχολική κοινότητα σε κρίση: Πώς αντιμετωπίζεται ένα γεγονός κρίσης;



Της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Ένα απρόβλεπτο γεγονός που επισυμβαίνει στο σχολικό πλαίσιο ενδέχεται να έχει την δύναμη να επηρεάσει ολόκληρη την σχολική κοινότητα. Κάποιες κατηγορίες γεγονότων κρίσης είναι οι ακόλουθες: 


Στρατηγικές Διδασκαλίας: Τεχνικές για να γίνεται το μάθημα ενδιαφέρον για τους μαθητές


της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Οι στρατηγικές διδασκαλίας είναι τρόποι διδακτικής δράσης και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:τις καθοδικές και τις ανοδικές. Οι ανοδικές κινούνται από το μερικό στο ολικό, δηλαδή επαγωγικά ενώ οι καθοδικές κινούνται από το ολικό στο μερικό, δηλαδή απαγωγικά.


Ω..ΤΙ ( ΚΑΚΟΣ ) ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΜΠΑ..!!



Καλλιόπη Ζιώγου
- Θεολόγος




ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Παραφράζοντας τον τίτλο του βιβλίου του Κώστα Μουρσελά « Ω, τι κόσμος μπαμπά! » και ζώντας γύρω μου, με τόση ζηλοφθονία και κακία, δεν έχω παρά κάτι τέτοιο να αναφωνήσω. Το να είσαι ειλικρινής με τους συνανθρώπους σου κατάντησε κουσούρι. Έχουν διαστραφεί σχεδόν τα πάντα. Και όλα ξεκινούν από τον καθένα μας. Δείτε τα βλέμματα όλων δίπλα μας. Οι παλιοί λένε « τα μάτια είναι ο καθρέπτης της ψυχής », γεγονός, πέρα για πέρα αληθινό. Όταν σκέφτεσαι κακοπροαίρετα αργά ή γρήγορα θα φανεί, θα εκδηλωθεί πρωτίστως από τον τρόπο που κοιτάς και μετά από τον τρόπο που μιλάς.



Πώς ενδυναμώνουμε τα παιδιά;



της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Να κοιτάς από το παράθυρο τα παιδιά της γειτονιάς να παίζουν. Να κοιτάς από το παράθυρο και το δικό σου παιδί να κλωτσάει την μπάλα και να γελάει παίζοντας με τα άλλα παιδιά και ένα μητρικό ένστικτο να σε παρακινεί να σωπάσεις για να ακούσεις τι λένε τα παιδιά μεταξύ τους.


ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΓΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ



της Αγγελικής Μουστάκου
- Φιλολόγου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Πέρασα έξω απ'το Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης και είδα που προστέθηκαν εκεί αντίγραφα απ'τα αγάλματα των Μαγεμένων της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο που σκέφτηκα είναι γιατί στήθηκαν σ'αυτό το Μουσείο και όχι στον αρχαιολογικό χώρο της ρωμαϊκής αγοράς - εκεί όπου υπήρχαν και τ' αυθεντικά πριν κλαπούν. Εξάλλου λειτουργεί πλέον κι εκεί ένα καινούριο όμορφο Μουσείο. Η αλήθεια είναι πως αυτή η σκέψη μου εκτοπίστηκε σχετικά γρήγορα από πολλές άλλες. Με πήρε το παράπονο που η πατρίδα μου έχει μάθει να συμβιβάζεται με αντίγραφα. Όλο σε καλούπια μπαίνουμε και ξεχάσαμε σχεδόν την γνώση που υπήρχε μέσα στ' αληθινά αγάλματα και στις αληθινές δημιουργίες. Γκρινιάζουμε για την πολιτιστική κληρονομιά που μας έκλεψαν - αλλά νομίζω πως πιο πολύ για την γκρίνια το κάνουμε. Αν ήταν για τον πολιτισμό θα φαινόταν μέσα στις σύγχρονες μάχες μας,στις σύγχρονες δημιουργίες και γνώσεις μας. Αλλά εμείς προτιμούμε να είμαστε περήφανοι για 'κείνο που υπήρξαν οι πρόγονοί μας κι αυτό δίχως βασανισμένες γνώσεις κι απόψεις αλλά με την αλαζονία της ημιμάθειας και την ευκολία της αδιαφορίας. Οι ξένοι παίρνουν τους μύθους μας και πλάθουν λογοτεχνία όπως ταιριάζει στην δική τους θέαση-εμπνεύσεις που γίνονται ταινίες κι εμείς τρέχουμε να τις δούμε και παραχαράζεται οικτρά ο αυθεντικός μας τρόπος μέσα στην πολλή συνάφεια της πολιπολιτισμικής εποχής μας.