Ω..ΤΙ ( ΚΑΚΟΣ ) ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΑΜΠΑ..!!



Καλλιόπη Ζιώγου
- Θεολόγος




ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Παραφράζοντας τον τίτλο του βιβλίου του Κώστα Μουρσελά « Ω, τι κόσμος μπαμπά! » και ζώντας γύρω μου, με τόση ζηλοφθονία και κακία, δεν έχω παρά κάτι τέτοιο να αναφωνήσω. Το να είσαι ειλικρινής με τους συνανθρώπους σου κατάντησε κουσούρι. Έχουν διαστραφεί σχεδόν τα πάντα. Και όλα ξεκινούν από τον καθένα μας. Δείτε τα βλέμματα όλων δίπλα μας. Οι παλιοί λένε « τα μάτια είναι ο καθρέπτης της ψυχής », γεγονός, πέρα για πέρα αληθινό. Όταν σκέφτεσαι κακοπροαίρετα αργά ή γρήγορα θα φανεί, θα εκδηλωθεί πρωτίστως από τον τρόπο που κοιτάς και μετά από τον τρόπο που μιλάς.



Πώς ενδυναμώνουμε τα παιδιά;



της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Να κοιτάς από το παράθυρο τα παιδιά της γειτονιάς να παίζουν. Να κοιτάς από το παράθυρο και το δικό σου παιδί να κλωτσάει την μπάλα και να γελάει παίζοντας με τα άλλα παιδιά και ένα μητρικό ένστικτο να σε παρακινεί να σωπάσεις για να ακούσεις τι λένε τα παιδιά μεταξύ τους.


ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΓΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ



της Αγγελικής Μουστάκου
- Φιλολόγου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Πέρασα έξω απ'το Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης και είδα που προστέθηκαν εκεί αντίγραφα απ'τα αγάλματα των Μαγεμένων της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο που σκέφτηκα είναι γιατί στήθηκαν σ'αυτό το Μουσείο και όχι στον αρχαιολογικό χώρο της ρωμαϊκής αγοράς - εκεί όπου υπήρχαν και τ' αυθεντικά πριν κλαπούν. Εξάλλου λειτουργεί πλέον κι εκεί ένα καινούριο όμορφο Μουσείο. Η αλήθεια είναι πως αυτή η σκέψη μου εκτοπίστηκε σχετικά γρήγορα από πολλές άλλες. Με πήρε το παράπονο που η πατρίδα μου έχει μάθει να συμβιβάζεται με αντίγραφα. Όλο σε καλούπια μπαίνουμε και ξεχάσαμε σχεδόν την γνώση που υπήρχε μέσα στ' αληθινά αγάλματα και στις αληθινές δημιουργίες. Γκρινιάζουμε για την πολιτιστική κληρονομιά που μας έκλεψαν - αλλά νομίζω πως πιο πολύ για την γκρίνια το κάνουμε. Αν ήταν για τον πολιτισμό θα φαινόταν μέσα στις σύγχρονες μάχες μας,στις σύγχρονες δημιουργίες και γνώσεις μας. Αλλά εμείς προτιμούμε να είμαστε περήφανοι για 'κείνο που υπήρξαν οι πρόγονοί μας κι αυτό δίχως βασανισμένες γνώσεις κι απόψεις αλλά με την αλαζονία της ημιμάθειας και την ευκολία της αδιαφορίας. Οι ξένοι παίρνουν τους μύθους μας και πλάθουν λογοτεχνία όπως ταιριάζει στην δική τους θέαση-εμπνεύσεις που γίνονται ταινίες κι εμείς τρέχουμε να τις δούμε και παραχαράζεται οικτρά ο αυθεντικός μας τρόπος μέσα στην πολλή συνάφεια της πολιπολιτισμικής εποχής μας.


ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ



ΤΗΣ ΒΙΚΥΣ ΣΙΑΜΑΝΤΑ


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς σε μια τάξη τάξη ίσως είναι ένα από τα πιο δύσκολα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, μέσα στις πολυπληθείς και ανομοιογενείς μαθητικούς πληθυσμούς όπου διδάσκουν.


Γράφοντας τις Πρώτες μου Προτάσεις (Α' & Β' Δημοτικού)



του Νικολάου Γεωρ. Κατσούλη
- Φιλολόγου, Παιδαγωγού

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Ο Πιαζέ υποστήριξε την ιδέα ότι η νοημοσύνη αναπτύσσεται σε μια σειρά από στάδια τα οποία σχετίζονται με την ηλικία και είναι προοδευτικά, επειδή το ένα στάδιο πρέπει να ολοκληρωθεί προτού επέλθει το επόμενο. Για κάθε στάδιο ανάπτυξης το παιδί σχηματίζει μια άποψη για την πραγματικότητα στη συγκεκριμένη ηλικιακή περίοδο στην οποία βρίσκεται. Στο επόμενο στάδιο το παιδί πρέπει να διατηρήσει το προηγούμενο επίπεδο των ψυχικών ικανοτήτων, για να ανοικοδομήσει έννοιες. Ο Πιαζέ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πνευματική ανάπτυξη είναι μια ανοδική επεκτεινόμενη σπείρα, στην οποία τα παιδιά πρέπει συνεχώς να τροποποιούν τις ιδέες που είχαν σχηματίσει στο προηγούμενο στάδιο και να τις αντικαθιστούν με νέες υψηλότερες έννοιες που απαιτούνται στο επόμενο επίπεδο. 


Ο ιδανικός έρωτας του Κίρκεγκωρ


Ο ιδανικός έρωτας του Κίρκεγκωρ στο έργο του Είτε-Είτε, σε διάλογο με τον Πλάτωνα



Δρ. Παραγιουδάκη Γεωργία


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ



Η «θεία μανία» για την οποία κάνει λόγο ο Πλάτων στο Φαίδρο, η «γιγνόμενη ἀπό θεῶν»,[1]είναι η θεϊκή τρέλα, που μόνο η ευσυγκίνητη ψυχή μπορεί να βιώσει, η οποία συγκλονίζεται ενώπιον αυτής της ανέκφραστης πλησμονής.[2] Ως εκ τούτου, συχνά θεωρείται παράφρων ο φιλόσοφος που βυθίζεται στην εκστατική «θεωρία»,[3] που έχει συναίσθημα «ἐκ τῆς φρίκης μεταβολή τε καὶ ἱδρώς καὶ θερμότης ἀήθης».[4] Ο « ἵμερος» τον καταλαμβάνει, τον μεταρσιώνει και τον αναβιβάζει σε σφαίρες όπου αντικρίζει το ποθητό.[5]




Το σύνδρομο « Έχω χρήματα αγοράζω ασφάλεια»


της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου



ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Είναι κοινώς αποδεκτό πώς το χρήμα τουλάχιστον σου εξασφαλίζει την ψευδαίσθηση του οτι μπορείς να ελέγχεις ακόμη και το απροσδόκητο, την ίδια την αβεβαιότητα. Όμως, η ανασφάλεια έχει εσωτερική ρίζα όχι εξωτερική. Και αυτή η εσωτερική ανασφάλεια γεννά αισθήματα κατωτερότητας που το χρήμα ντύνει με μια ελεεινή ψευδόανωτερότητα. Στην ουσία, τα συσσωρευμένα αισθήματα κατωτερότητας καταλήγουν να οδηγήσουν τον άνθρωπο να κάνει αντισταθμιστική κίνηση προς αισθήματα ψευδόανωτερότητας. Ο ψευδοανώτερος άνθρωπος έχει διαπαιδαγωγηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μην μπορεί να είναι ανεξάρτητος. Κρινει τους άλλους με ευκολία ενώ ότι δεν είναι ο ίδιος είναι αδύνατον να είναι άλλος. Έτσι εκμεταλλεύεται και χειρίζεται τους γύρω του για να αναπληρώσουν τις αδυναμίες του. Μονιμως, αναζητεί τη δύναμη που θα τον καθιστά ικανό να ελέγχει και να κυριαρχεί.