Γιατί τα κορίτσια ερωτεύονται αγόρια με βίαιη συμπεριφορά;


της Δρος Αριστονίκης Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ

Ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα της εφηβείας είναι να ανακαλύψει ο/η έφηβος/η και να αποκτήσει μια αίσθηση ταυτότητας. Αυτό συνεπάγεται ότι οι έφηβοι αναζητούν τις δικές τους πεποιθήσεις και αξίες αλλά και της προσωπικότητας που θα ήθελαν η ίδιοι να γίνουν. Κατά την διάρκεια αυτής της διεργασίας οι έφηβοι εξετάζουν τις αξίες που έχουν πάρει από τους γονείς τους και εξετάζουν αν αξίζουν, οι αξίες αυτές, να εισαχθούν στον ενήλικο βίο τους. Οι έφηβοι γνοιάζονται περισσότερο για την εικόνα που δείχνουν στους συνομηλίκους τους. Αυτός είναι συχνά και ένας λόγος που τα κορίτσια στο Γυμνάσιο επιθυμούν να έχουν αγόρι.



Λατινικά σεμινάρια ΚΦL10 του Ζ εξαμήνου (κλασικής κατεύθυνσης) του νέου ακαδημαϊκού έτους 2017-18


Λατινικά σεμινάρια ΚΦL10 του Ζ εξαμήνου
(κλασικής κατεύθυνσης)
του 
νέου ακαδημαϊκού έτους 2017-18

Λατινικά σεμινάρια ΚΦL10 του Ζ εξαμήνου (κλασικής κατεύθυνσης) του νέου ακαδημαϊκού έτους 2017-18

ΚΦL10 ΛΑΤΙΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 2017-2018

Οι φοιτητές του Ζ΄ Εξαμήνου της Κλασικής Κατεύθυνσης (έτος εισαγωγής: 2014), που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το μάθημα «ΚΦL10 - Λατινικό Σεμινάριο» κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2017-2018, καλούνται να κάνουν δήλωση ηλεκτρονικά, μέσω email προς τους διδάσκοντες, το ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017, στις 10.00.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.



Λόγος Υπέρ των Θεματικών Φωνηέντων της Υποτακτικής



τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ

φιλολόγου



Ο λόγος περί των εγκλίσεων και δή αυτών της Υποτακτικής και Προστακτικής. Τι είναι Έγκλισις; Ο Τριανταφυλλίδης δίδει έναν άστοχον μάλλον ορισμόν. «Έγκλισις» λέγει «είναι η μορφή που λαμβάνει το ρήμα για να φανερώση πώς θέλουμε να παρουσιάσουμε αυτό που σημαίνει το ρήμα». Καταλαβαίνει κανείς κάτι; Ας δούμε παρακάτω πώς αυτό επεξηγείται.

Οι εγκλίσεις είναι μόλις τρείς λέγει, ήτοι η Οριστική, η Υποτακτική και η Προστακτική. Η Οριστική παριστάνει αυτό που σημαίνει το ρήμα σαν κάτι το βέβαιον και το πραγματικόν

Π.χ Ο ήλιος λάμπει

Η Υποτακτική παριστάνει αυτό που σημαίνει το ρήμα σαν κάτι που θέλουμε ή περιμένουμε να γίνη.

Π.χ Ας παίξουμε (= θέλω να παίξουμε) – Όταν έρθουν οι διακοπές, θα πάμε εξοχή (= περιμένω να έρθουν οι διακοπές)

Τέλος η Προστακτική παριστάνει αυτό που σημαίνει το ρήμα σαν προσταγή, επιθυμία, ευχή.

Π.χ Φύγε – Άκουσέ με – Βοήθησέ με θεέ μου.



ΒΡΕΣ ΤΟ ΘΗΣΑΥΡΟ ΣΟΥ.. ( ΜΕΡΟΣ Γ΄)


Καλλιόπη Ζιώγου


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ



Άλλο ένα πνευματικό διαμάντι της Βοιωτίας, ο όσιος Γερμανός τόνιζε πως η πατρίδα του δεν είναι η Θήβα αλλά ο Χριστός κι όπως πάντα, όταν τον ρωτούσαν από πού κατάγεται, συνήθιζε να λέει: 


ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΠΟΜΠΕΤΣΗΣ




Ο Γαβριήλ Μπομπέτσης είναι απόφοιτος Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), με καταγωγή από το Άργος (Αργολίδας). Τα ενδιαφέροντα του αφορούν όλο το φάσμα της φιλολογικής επιστήμης αλλά προπάντων επικεντρώνονται σε ζητήματα σχετικά με την Αρχαία Ελληνική και Λατινική Γραμματεία. Στα ενδιαφέροντά του θα μπορούσαν, ακόμη, να ενταχθούν και κοινωνικά θέματα.

Συμμετείχε (μαζί με άλλες δύο συναδέλφους) στο Β' Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Αρχαίας Κυπριακής Γραμματείας, τον Απρίλιο του 2017 στην Πάφο της Κύπρου, με θέμα:

«Ομηρικός Ύμνος εις Αφροδίτην V: από Από το βλέμμα στην ένωση και από την ένωση στο άχος".

Συμμετείχε, ακόμη, με εισήγηση, στο Γ’ Πανελλήνιο Προπτυχιακό Συνέδριο Φιλοσοφίας, στις 13 Απριλίου 2019 στην Αθήνα (ΑΣΚΤ), με θέμα: 

«Η σύνδεση θεωρίας και πράξης στην αρχαία φιλοσοφία: το παράδειγμα του του επικουρισμού, του στωικισμού και του ακαδημεικού σκεπτικισμού».

Γνωρίζει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά.
Δείτε τα τελευταία άρθρα του:
 


ΒΡΕΣ ΤΟ ΘΗΣΑΥΡΟ ΣΟΥ.. ( ΜΕΡΟΣ Β΄)



Καλλιόπη Ζιώγου



ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Στα αγιασμένα χώματα της Βοιωτικής γης όμως αναδείχθηκε και άλλο ένα υψηλό πνευματικό ανάστημα, αυτό του οσίου Μελετίου ( 1035 – 1105 μΧ.). Γεννήθηκε στην μακρινή Καππαδοκία και από πολύ μικρός φάνηκε η πορεία του..και στα δεκαέξι του χρόνια χτυπά την πόρτα της Μονής του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, στην Κωνσταντινούπολη, «…ψάχνοντας τον Χριστό…», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στον Γέροντα της Μονής. Γρήγορα άρχισε να προσελκύει σαν μαγνήτης τους ανθρώπους, λόγω της Θείας Χάρης που τον περιέβαλε και οι άνθρωποι τον επαινούσαν, μα αυτό ήταν κάτι που δεν ήθελε ο άγιος, οπότε κατάλαβε πως έπρεπε να φύγει από τη Μονή..


ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: ΠΑΝΑΓΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ



ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΠΑΝΑΓΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ
Ένας αυτοδίδακτος φιλόλογος, ιστορικός
και ανθρωπολόγος
Ιθάκη
1 - 2 Ιουλίου 2017

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: ΠΑΝΑΓΗΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ


Ο Δήμος Ιθάκης, τιμώντας τη μνήμη του Παναγή Λεκατσά, διοργανώνει Επιστημονικό Συνέδριο στην Ιθάκη (1-2 Ιουλίου 2017) με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων που θα αναπτύξουν την προσφορά και την απήχηση του έργου του στο πλαίσιο των πολιτισμικών και ιστοριογραφικών δεδομένων των τελευταίων 70 χρόνων.

O Παναγής Λεκατσάς γεννήθηκε στις 5 Aυγούστου του 1911 στον Σταυρό της Ιθάκης. Από νωρίς έδειξε την κλίση του στα γράμματα και η μητέρα του υπέθαλψε την κλίση αυτή. Φοίτησε στο Σχολαρχείο της Ιθάκης, στο Γυμνάσιο της Λευκάδας, και στο Γυμνάσιο της Κέρκυρας, απ’ όπου πήρε το απολυτήριό του. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο, σύμφωνα με την επιθυμία των γονιών του, φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έφτασε έως τις πτυχιακές εξετάσεις, αλλά δεν έλαβε μέρος στις προφορικές κι έτσι δεν πήρε το πτυχίο του. Οι μεγάλες αγάπες του στάθηκαν η φιλολογία, η ιστορία και η κοινωνική ανθρωπολογία, στις οποίες μαθήτεψε και αφιερώθηκε ολοκληρωτικά καλλιεργώντας τες ως αυτοδίδακτος. Το 1939 παντρεύτηκε την πιανίστα Δήμητρα Δημητριάδη, από την οποία πήρε διαζύγιο «κοινή συναινέσει» το 1947. Τον ίδιο χρόνο γνωρίστηκε με τη συγγραφέα Eύα Bλάμη. Εντάχθηκε στο E.A.M το 1942 και τον Δεκέμβριο του 1944 συνελήφθη και φυλακίστηκε στο αναμορφωτήριο του στρατοπέδου συγκεντρώσεως στο Γουδί. Αφέθηκε ελεύθερος με τη μεσολάβηση του στενού συγγενή και φίλου του Kώστα Kουβαρά, αξιωματικού του αμερικανικού στρατού. Το 1961 παντρεύτηκε με την Eύα. Ήταν μόλις 59 χρονών όταν πέθανε, στις 5 Σεπτεμβρίου του 1970, από εγκεφαλική θρόμβωση που οφειλόταν σε υπέρταση, αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο συγγραφικό έργο, φιλολογικό, ιστορικό, ανθρωπολογικό, θρησκειολογικό, μεταφραστικό, ερμηνευτικό, κριτικό και δημοσιογραφικό.