Ο άνθρωπος γίνεται άνθρωπος μόνο όταν είναι συνάνθρωπος


Ο άνθρωπος γίνεται άνθρωπος 
μόνο όταν είναι συνάνθρωπος
Νίκος Λυγερός 
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι δύσκολες, ενώ οι επαφές είναι εύκολες. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, γεννιέται η έννοια του συνανθρώπου. Ο άνθρωπος γίνεται άνθρωπος μόνο όταν είναι συνάνθρωπος. Γιατί αλλιώς μόνος του δεν μπορεί να ξεκολλήσει και να πάει πιο πέρα. Άρα έχει φτάσει στο όριό του.


Ο μυθικός χρυσός αιώνας του Κρόνου




τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ

-Πτυχιούχου Κλασσικῆς Φιλολογίας
Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-Μεταπτυχιακοῦ Ἐφηρμοσμένης Παιδαγωγικῆς
Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
- Ὑποψήφιου Διδάκτορος Κλασσικῆς Φιλολογίας
Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν


ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ



Μετά τους μεγάλους στρατηγούς των Αθηναίων, όπως τον Μιλτιάδη, τον Θεμιστοκλή και τον Αριστείδη, οίτινες και ενίκησαν τους Πέρσας εις τον Μαραθώνα, εις την Σαλαμίνα κι εις τας Πλαταιάς, εφάνη εν Αθήναις πάλι είς νέος πολιτικός, ο Κίμων, ο υιός του Μιλτιάδου. Οι βιογράφοι του τον περιγράφουν υψηλόν, εύμορφον, με μακρυά μαλλιά και ίσια. Μα περισσότερο απο την σωματικήν αυτού ομορφιά, διεκρίνετο δια τας πνευματικάς και τας ψυχικάς αυτού αρετάς, διότι συνεδύαζε την στρατηγικήν ικανότητα του πατρός αυτού, την πολιτικότητα του Θεμιστοκλέους, την αρετήν του Αριστείδου κι είχεν χαρακτήραν ευγενικόν, καρδιάν αγαθήν και θερμήν φιλοπατρίαν.


Herbert Weir Smyth: «Γραμματική του Αρχαίου Ελληνικού Λόγου»





Ο Herbert Weir Smyth (1857 - 1937) υπήρξεν Αμερικανός κλασσικός φιλόλογος. Η ολοκληρωμένη υπ’ αυτού «Γραμματική του Αρχαίου Ελληνικού Λόγου» έχει καταστεί ένα πρότυπο αναφοράς για όσους μελετούν την αρχαίαν ελληνικήν γλώσσαν σε όλες τις εποχές.

Από το 1883 έως το 1885 διετέλεσε διδάσκων της ελληνικής και σανσκριτικής στο Williams College. Από το 1887 έως το 1901 διετέλεσε καθηγητής των ελληνικών γραμμάτων στο Bryn Mawr. Την τελευταία χρονιά τότε κλήθηκε στο Χάρβαρντ ως καθηγητής της ελληνικής.



Ἀπὸ τὴν «Ἐθνικὴν Ἑνότητα» τοῦ Ἀριστοτέλους εἰς τὴν «Κοινωνικὴν Συνοχὴν» τοῦ Hobbes

Τοῦ κ. Χρύση Μιχαηλίδη

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ
hobbes

Εἶναι φανερὸ ὅτι αὐτὲς οἱ δύο ἔννοιες (Ἐθνικὴ Ἑνότητα καὶ Κοινωνικὴ Συνοχὴ) ἐνῷ κυριαρχοῦν στὸ πολιτικὸ λεξιλόγιο ὅλων μας (ἀκόμα καὶ τῶν κομμάτων), ἔχουν ἀσαφῆ σύνορα καὶ πολὺ παρεξηγημένο περιεχόμενο, γεγονὸς ποὺ τὶς καθιστᾶ ἀκόμα πιὸ δυσνόητες στὴν μέσο πολίτη. Ἵπταται δέ ταυτοχρόνως καὶ μία ὑποψία ὅτι ἡ ἐννοιολογικὴ αὐτὴ ἀσάφεια ἐξυπηρετεῖ τὴν προσπάθεια τοῦ δεύτερου τῆς Κοινωνικῆς Συνοχῆς νὰ καλύψει καὶ νὰ ὑποσκελίσει τὸ πρῶτο τὴν Ἐθνικὴ Ἑνότητα.


«Ἀπαγορευμένον» τὸ «Πάτερ ἡμῶν» εἰς τὴν Μ. Βρεττανίαν!




Church of England prayer advert banned by UK cinemas

ΠΩΣ ΝΑ μὴ εἰσβάλει στὴν Εὐρώπη τὸ Ἰσλάμ, μὲ τὶς χατζάρες ὑπὸ μάλης, ὅταν ἡ Εὐρώπη «ἄδειασε» ἀπὸ τὸν Χριστιανισμό;

Τὸ Ἰσλὰμ δὲν ἐκτόπισε τὸν Χριστιανισμὸ στὴ γηραιὰ ἤπειρο, γιὰ νὰ ἐγκατασταθεῖ αὐτό. Ἐγκαταστάθηκε ἐπειδὴ ἁπλὰ δὲ βρῆκε τὴν χριστιανικὴ πίστη! Δεῖτε ἕνα δεῖγμα, τὸ ὁποῖο μαρτυρεῖ ὅτι δὲν ὑπάρχει Χριστιανισμὸς στὴν Εὐρώπη:



ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016-2017


Αρ.Πρωτ.112158/Ε2/08-07-2016/ΥΠΠΕΘ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ
Πληροφορίες (βλ. https://opsyd.sch.gr/



ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ





ΘΕΜΑ: Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης (πλην Μουσικών) για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2016-2017.


ΦΩΤΟΔΟΧΟΙ ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΔΟΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ



ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΤΕΡ. Α΄ ΟΙΚ. ΣΥΝ.
10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016
Ἀπόστολος: Ρωμ. ε΄1-10
Εὐαγγέλιον: Μτθ. στ´ 22-23
Ἦχος: β΄.– Ἑωθινόν: Γ΄
ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ



ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


† Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ

Εἴμαστε στὴν 3η Κυριακὴ τῶν Εὐαγγελικῶν Περικοπῶν τοῦ Ἀποστόλου καὶ Εὐαγγελιστοῦ Ματθαίου καὶ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ τὴν ἱερὴ μνήμη τῶν 45 Μαρτύρων ἐν Ἀρμενίᾳ καὶ τῶν ὁσίων Παρθενίου καὶ Εὐμενίου ἐν Κρήτῃ. Ἡ σημερινὴ περικοπὴ ἀποτελεῖ ἕνα τμῆμα τῆς ἐπὶ τοῦ ὄρους Ὁμιλίας τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁμιλεῖ γιὰ τὴν ὑγεία τοῦ ὀφθαλμοῦ τοῦ σώματος καὶ τὴν ὑγεία τοῦ ὀφθαλμοῦ τῆς ψυχῆς. Κάνει λόγο γιὰ τὸ ἀδύνατο καὶ ἀσύμβατο τῆς ταυτόχρονης δουλείας σὲ δυὸ διαφορετικοὺς κυρίους, τὸν Θεὸ καὶ τὸν πλοῦτο.