-->

Τά Ἀρχαία Ἑλληνικά τῶν Πανελληνίων Ἐξετάσεων - Ὅλα ὅσα δέον να γνωρίζη ὁ ὑποψήφιος (ΜΕΡΟΣ Γ')




τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν


Τα τέσσερα τελευταία μέρη με τα SOS του γνωστού των αρχαίων παρουσιάζονται εδώ, σύν (17) δεκαεπτά ακόμα αναρτήσεις που δέον να θεωρούνται ως προαπαιτούμενες γνώσεις των υποψηφίων της θεωρητικής κατευθύνσεως δια εισαγωγή αυτών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Άπαντα ταύτα οι υποψήφιοι πρέπει να τα κατέχουν πάρα πολύ καλά…



Ο ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (ΣΕ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ)





ἐπιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν



Ο ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ                        



Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία

Οι ενέργειες της Ελλάδας για την προώθηση των διεκδικήσεών της:
·        Ελληνικές δυνάμεις συμμετείχαν στην κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από την Αντάντ.
·        Ο Βενιζέλος υπέβαλε υπόμνημα στο συνέδριο του Παρισιού, με το οποίο διεκδικούσε:
Ø     ευρύτατη ζώνη εδαφών στη δυτική Μικρά Ασία με κέντρο τη Σμύρνη,
Ø     την Α. Θράκη μέχρι τα πρόθυρα της Κωνσταντινούπολης,
Ø     τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος στην είσοδο των Στενών.
·        Για να ενισχύσει αυτές τις διεκδικήσεις, ο Βενιζέλος έστειλε δυνάμεις στην εκστρατεία της Αντάντ εναντίον των μπολσεβίκων.



Μαρία Μοντεσσόρι: Η μέθοδός της που επηρέασε την παιδαγωγική



Σαν σήμερα, στις 6 Μαΐου 1952 πέθανε σε ηλικία 82 ετών η Μαρία Μοντεσσόρι, Ιταλίδα γιατρός και παιδαγωγός, εμπνεύστρια της παιδαγωγικής μεθόδου, που φέρει το όνομά της. Η Μέθοδος Μοντεσσόρι δεν είναι μια θεωρία. Είναι απόρροια της εμπειρίας που απέκτησε η μεγάλη παιδαγωγός  παρατηρώντας και δουλεύοντας με χιλιάδες παιδιά σε όλο το κόσμο.



Ὁ ὁρος "εὐδαιμονία" διά τόν Ἡράκλειτον καί Δημόκριτον







τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν


Ποιο νόημα είχε ο όρος «ευδαιμονία» για τον Ηράκλειτο και το Δημόκριτο;

Καταρχήν δομικώς η απάντησίς μας εις έν ερώτημα ως τούτο δεν νοείται ποτέ μικροτέρα της μίας παραγράφου (τουλάχιστον 4 περίοδοι). Όσον αφορά το περιεχόμενον ας ιδώμεν μιαν ενδεικτικήν απάντησιν που δίδουν πολλοί συμφώνως τω βιβλίω της Γ’ Λυκείου.



Ο Θάνατος και η Ανάσταση στην Αρχαία Ελλάδα




Την Άνοιξη στην Αρχαία Ελλάδα, γιόρταζαν τον θάνατο και την Ανάσταση.
Το μαρτυρούν όλα τα Αρχαιοελληνικά Μυστήρια που διδάσκουν τους ανθρώπους, πώς να μην φοβούνται τον θάνατο. Εκείνος ο οποίος έχει μυηθεί στα μυστήρια της ζωής και της φύσης, γνωρίζει πολύ καλά ότι θάνατος δεν υφίσταται.
Οι σημαντικότερες εορτές των Αρχαίων Ελλήνων, όπως αναφέρει το newsbomb, ήταν στις ισημερίες και στα ηλιοστάσια (τροπή του ήλιου). 



Η Φιλοσοφία στην αρχαία Αθήνα




ΤΟΥ
ΘΩΜΑ Γ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ



Η Φιλοσοφία γεννήθηκε και αναπτύχθηκε στην προκλασική περίοδο του 6ου π.Χ. αιώνα. Αυτό έγινε πρώτα στη Μικρά Ασία –στις αποικίες της Ιωνίας– και μετά στην ελληνική Κάτω Ιταλία. Οι πρώτες σχολές είναι τα κοινά ενδιαφέροντα των Ελλήνων για έρευνα και συζήτηση και στις σχολές αυτές κυριαρχούσε ο προφορικός λόγος. Βιβλία δεν υπάρχουν, αλλά η πνευματική έρευνα δίνει τη δυνατότητα για διδασκαλία. Την περίοδο αυτή έχουμε τις σχολές της Εφέσου και της Μιλήτου. Στην Κάτω Ιταλία έχουμε τη σχολή των Ελεατών και τη σχολή των Πυθαγορείων.



Προτεινόμενα θέματα στην Έκθεση: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ



ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ 



ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ:
 

Βενέρη Μαρία – Καρακωνσταντάκης Γιώργος
- Κασσαπάκης Βασίλης - Κριτσωτάκη Ράνια 
- Μαρκάκη Πόπη – Ξενάκη Αθηνά 
– Χαλκιαδάκη Μαρίνα






Σε μια κοινωνία που καθημερινά διαπιστώνουμε ότι το ατομικό συμφέρον επικρατεί επί του συλλογικού, όπου το προσωπικό όφελος κυριαρχεί επί του κοινωνικού, ο εθελοντισμός έρχεται για να προσδώσει στον ατομικισμό τη συλλογική και κοινωνική του διάσταση. Ο εθελοντισμός δίνει νόημα και περιεχόμενο σε πανανθρώπινες αξίες, λιγότερο ή περισσότερο ξεχασμένες, όπως είναι η κοινωνική αλληλεγγύη, η κοινωνική προσφορά, η αγάπη προς τον συνάνθρωπο. Συνιστά μια επιμορφωτική λειτουργία, η οποία συνδυάζει «τον έρωτα του ερασιτέχνη, τη συνέπεια του επαγγελματία, την πειθαρχία του στρατιώτη και την ανιδιοτέλεια του ανώτερου ανθρώπου».