Ἀρχαίων ἐκλογαί: Κάλπις- κύαμοι, ψῆφοι και ὄστρακα
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ
Του Αποστόλου
Ποντίκα,
Δασκάλου, Θεολόγου, Φιλολόγου,
πτυχ Πολιτικών Επιστημών,
επιτ, Σχολικού Συμβούλου
Με την ευκαιρία
των επερχόμενων εκλογών, προβαίνουμε σε μια σύντομη ιστορική αναφορά, για τα
δρώμενα επί «ημερών αρχαίων», αφού η αρχαιότερη μαρτυρία της λέξης «δήμος »,
βρίσκεται με γραμμική Β στις πινακίδες της Πύλου, με τη σημασία της κοινότητας
των ανθρώπων, ενώ στον Όμηρο, με την έννοια του λαού στο σύνολό του.
Προβλήματα γνωσιολογικῆς προσεγγίσεως
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ
Παναγιώτης Κ.
Περσιάνης*
**σημ. Φιλολόγου Ερμή: H Γνωσιολογία είναι κλάδος της φιλοσοφίας που μελετάει την ουσία,
τις μορφές, τις πηγές, τις δυνατότητες, την αξία και τα όρια της
αληθινής γνώσης του εξωτερικού κόσμου και του Εγώ. Αποσπάστηκε ως αυτοτελής επιστήμη στα μέσα του 19ου αιώνα, αποσπώντας από τη μεταφυσική το γνωσιολογικό πρόβλημα. Σήμερα με τον όρο γνωσιολογία εννοείται ο κλάδος της επιστημολογίας που ασχολείται πιο συγκεκριμένα με το ερώτημα ποια είναι η πηγή εγκυρότητας της γνώσης,
ενώ η επιστημολογία γενικότερα ασχολείται με το σύνολο των φιλοσοφικών
προβλημάτων σχετικά με τη γνώση. Προεπιστημονικά, και επίσης στο πλαίσιο
της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, η γνωσιολογία θεωρείται ότι είναι
ευρύτερος κλάδος σε σχέση με την επιστημολογία και ότι η τελευταία
ασχολείται με μια κλάση μόνο γνώσεων, τις επιστημονικές γνώσεις, δηλαδή
τις γνώσεις που μπορεί να έχει ο άνθρωπος με επαρκή (για τα μέτρα της επιστήμης) βεβαιότητα και εγκυρότητα.
***
Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ εμπορική
πρωτοβουλία εισαγωγής στην Κύπρο του ψηφιακού τρόπου οικονομικής συναλλαγής
Bitcoin, που σημαδεύτηκε από την περιπέτεια της εξαφάνισης και επανεμφάνισης
του ΝΕΟ και τη συζήτηση γύρω από τους κινδύνους συναλλαγής με το νέο νόμισμα,
είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα όχι μόνο των αμφιβολιών, των
κινδύνων και των πρακτικών δυσκολιών που προκαλεί στη ζωή μας η εφεύρεση
από την τεχνολογία νέων μέσων, εργαλείων και τεχνικών, αλλά και της
έντονης ανάγκης υιοθέτησης νέων γνωσιολογικών αντιλήψεων και στάσεων σχετικά με
το τι είναι αλήθεια και πραγματικότητα στη σημερινή εποχή.
Πρός ἡγέτας
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣΓρηγόρης Φιλ. Κωσταράς*
«Στη δημόσια ζωή, όπως και
στην προσωπική, τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά, όταν αποκρύπτεται εκείνο που
είναι ουσιώδες για το κοινό. Το δημόσιο ψεύδος είναι καθρέπτης του προσωπικού
ψεύδους. Ζούμε στο σκοτάδι. Ο καθένας χωριστά, έτσι και ως σύνολο θέλουμε να
γνωρίσουμε επακριβώς κάθε τι σχετικό με τη δράση μας και τη μοίρα μας… Η πολιτική και οικονομική πορεία της ζωής μας μπορεί να μας βγάλει σε καλό
μόνον, αν ακολουθήσουμε το δρόμο της δημοσιότητας της αλήθειας. Η μέγιστη
δημοσιότητα είναι αναγκαία για την αλήθεια».
Κάρλ Γιάσπερς
Κάρλ Γιάσπερς
***(σημ. Φιλολόγου Ερμή: ένα πολύ ωραίο άρθρο ενός από
τους δασκάλους μου εις την φιλοσοφίαν)
Μίλτος Σαχτούρης «Ο Ελεγκτής» (ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ & ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΣ)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣἐπιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου ἈθηνῶνΟ Σαχτούρης αν και επηρεάστηκε από τον υπερρεαλισμό δεν αφομοιώθηκε απ' αυτόν. Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ξέφυγε από αυτόν αποκτώντας μια καθαρά προσωπική φωνή. Μπορεί όμως με ευκολία να χαρακτηριστεί ποιητής του παραλόγου και του συμβολισμού. Η γλώσσα των ποιημάτων του είναι ελλειπτική, λιτή, τραγική, σκυθρωπή και σοβαρή. Επίσης η ποίησή του ως προς τη δομή είναι ενιαία, δηλαδή εμπειρίες οι οποίες συνεχώς αναπαράγονται με μια κυκλική φορά, ενώ διακρίνει κανείς μια έντονη εικονοποιία. Ανήκει στην πρώτη μεταπολεμική γενιά. Τα ποιήματά του είναι εμπνευσμένα από την περίοδο της κατοχής και της μεταπολεμικής εποχής.
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
(ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑΣ ΠΟΥ ΕΚΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ)
ἐπιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν§ Μπορεί να ζητηθεί να αλλάξουμε το ρήμα εξάρτησης μιας δευτερεύουσας πρόταση που εκφέρεται με Υποτακτική από αρκτικό σε ιστορικό χρόνο ή αντίστροφα
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΕΡΜΗ
-
της Χριστίνας Σμαραγδάκη ΙΛΙΑΔΑ - Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ (στίχοι 369 - 529) ΣΚΗΝΗ 1η (369 - 389): Η αναζήτηση της Ανδρο...
-
«ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» 113 Φιλολογίας ΑΕΙ Ιωάννινα 15399 15977-16401 183 ...
-
ΙΣΤΟΡΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ
-
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (από μετάφραση) Α΄: Κείμενο: Ευριπίδη Ελένη, Β΄ Επεισόδιο, 4η Σκηνή (στ.979, 987-1021)...
ONLINE USERS:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ)
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ)
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ( e-books )
- ΑΡΧΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
- ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
- ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
- Βοηθήματα Γυμνασίου
- Βοηθήματα Λυκείου
- ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ
- ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ
- ΕΚΘΕΣΗ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- Θέματα
- ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΙΣΤΟΡΙΑ (e-books)
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΛΑΤΙΝΙΚΑ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
- ΜΑΘΗΤΕΣ
- ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (e-books)
- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ( e-books )
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
- ΠΟΙΗΣΗ
- ΤΕΧΝΗ
- ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ