(ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ) Οι σχολές του πρώτου επιστημονικού πεδίου και με ποιά σειρά μπορείτε να τις επιλέξετε


επιμελεία του
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-φιλολόγου-




Οι σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου και με ποια σειρά, ανάλογα και τα μόριά σας, μπορείτε να τις δηλώσετε…
(στην τελευταία στήλη του πίνακα αναγράφονται οι βάσεις του 2011, βάσει των οποίων έγινε και η σειρά κατάταξης κατά άυξοντα αριθμό, αρχής γενομένης με την σχολή που απαιτεί τα περισσότερα μόρια φθάνοντας σ’ αυτήν που απαιτεί τα λιγότερα)
Επιστημονικό Πεδίο I



Kωδ.
Τμ.
ΤΜΗΜΑ/ΣΧΟΛΗ
ΙΔΡ.
ΠΟΛΗ
Ε.Μ.
Βάση
2011
129
Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
20463
127
Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
19927
875
Ψυχολόγων (ΣΣΑΣ) Γεν. Σειρά
ΣΤ/ΑΣ
Θεσσαλονίκη

19282
385
Ξένων Γλωσ. Μετάφρ. & Διερμ. Ιονίου - Ειδ. Μετ. ή Διερμ.
ΑΕΙ
Κέρκυρα
(**)
19197
866
Στρατολογικό - Στρατιωτ. Νομ. Συμβ. (ΣΣΑΣ) Γεν. Σειρά
ΣΤ/ΑΣ
Θεσσαλονίκη

18894
117
Νομικής
ΑΕΙ
Αθήνα

18608
409
Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης Μακεδονίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
18545
119
Νομικής
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

18435
148
Επικοινωνίας & Μέσων Μαζικής Ενημέρ.
ΑΕΙ
Αθήνα
(*)
18238
121
Νομικής Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

17883
128
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης
ΑΕΙ
Αθήνα

17806
406
Μουσικών Σπουδών
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
17795
147
Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(*)
17767
140
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

17710
170
Ψυχολογίας Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

17699
172
Ψυχολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

17638
171
Φιλοσοφίας - Παιδ/κής & Ψυχ/γίας (Προγρ. Ψυχολογ.)
ΑΕΙ
Αθήνα

17496
109
Φιλολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα

17261
153
Επικοινωνίας Μέσων & Πολιτισμού Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα
(*)
17249
111
Φιλολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

17247
137
Γερμανικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
17049
151
Ψυχολογίας Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

16958
164
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης Θεσσαλίας
ΑΕΙ
Βόλος

16953
174
Εκπαιδευτικής & Κοινων. Πολιτικής Μακεδονίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

16951
141
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης
ΑΕΙ
Πάτρα

16911
179
Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα
(*)
16888
355
Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών
ΑΕΙ
Πειραιάς
(*)
16742
154
Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχ. Ηλικία
ΑΕΙ
Αθήνα

16644
130
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης
ΑΕΙ
Ιωάννινα

16561
134
Επιστημών Προσχολ. Αγωγής & Εκπ/σης
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

16481
110
Ιστορίας & Αρχαιολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα

16431
178
Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής Θεσσαλίας
ΑΕΙ
Βόλος

16295
132
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

16249
120
Φιλοσοφίας - Παιδ/κής
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

16039
118
Φιλοσοφίας - Παιδ/κής & Ψυχ/γίας
ΑΕΙ
Αθήνα

16033
135
Γερμανικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
16012
123
Πολιτικής Επιστήμης & Δημ. Διοίκ.
ΑΕΙ
Αθήνα

15966
334
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης Δυτ. Μακεδονίας
ΑΕΙ
Φλώρινα

15889
112
Ιστορίας & Αρχαιολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

15845
175
Φιλολογίας
ΑΕΙ
Πάτρα

15713
357
Πολιτικών Επιστημών
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

15623
142
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης Θράκης
ΑΕΙ
Αλεξ/πολη

15581
113
Φιλολογίας
ΑΕΙ
Ιωάννινα

15399
401
Επιστήμης Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
15310
143
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπ/σης Αιγαίου
ΑΕΙ
Ρόδος

15247
176
Βαλκανικών, Σλαβ. & Ανατολ. Σπουδών Μακεδονίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

15232
189
Φιλολογίας Πελοποννήσου
ΑΕΙ
Καλαμάτα

14952
166
Παιδαγωγικό Προσχολ. Εκπ/σης Θεσσαλίας
ΑΕΙ
Βόλος

14950
115
Φιλολογίας Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

14901
136
Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
ΑΕΙ
Πάτρα

14896
156
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
ΑΕΙ
Ιωάννινα

14760
690
Προσχολικής Αγωγής (Πρώην Βρεφονηπιοκομίας)
ΤΕΙ
Αθήνα

14701
126
Κοινωνιολογίας Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

14692
125
Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

14624
158
Παιδαγωγικό Προσχολ. Εκπ/σης Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

14558
661
Κοινωνικής Εργασίας
ΤΕΙ
Αθήνα

14556
403
Επιστήμης Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
14545
106
Ελληνικής Φιλολογίας Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

14539
122
Φιλοσοφίας - Παιδ/κής & Ψυχ/γίας
ΑΕΙ
Ιωάννινα

14489
163
Κινηματογράφου
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

14331
124
Δημόσιας Διοίκησης Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

14280
177
Ιστορίας - Αρχαιολογίας & Κοιν. Ανθρωπολογίας Θεσσαλίας
ΑΕΙ
Βόλος

14207
168
Θεάτρου
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

14195
341
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών Δυτ. Μακεδονίας
ΑΕΙ
Φλώρινα

14159
146
Θεατρικών Σπουδών
ΑΕΙ
Αθήνα

14127
160
Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία Θράκης
ΑΕΙ
Αλεξ/πολη

14098
114
Ιστορίας & Αρχαιολογίας
ΑΕΙ
Ιωάννινα

13943
405
Επιστήμης Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού Θεσσαλίας
ΑΕΙ
Τρίκαλα
(**)
13826
159
Κοινωνικής Πολιτικής Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

13749
162
Επιστημών της Προσχ. Αγωγής & του Εκπ/κού Σχεδιασμού Αιγαίου
ΑΕΙ
Ρόδος

13704
102
Φιλοσοφίας
ΑΕΙ
Πάτρα

13635
165
Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Παντείου
ΑΕΙ
Αθήνα

13610
694
Βρεφονηπιοκομίας
ΤΕΙ
Θεσσαλονίκη

13580
116
Ιστορίας & Αρχαιολογίας Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

13546
408
Μουσικών Σπουδών
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
13513
402
Επιστήμης Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού Θεσ/νίκης
ΑΕΙ
Σέρρες
(**)
13417
173
Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης
ΑΕΙ
Αθήνα

13409
192
Σλαβικών Σπουδών
ΑΕΙ
Αθήνα

13330
138
Φιλοσοφικών & Κοινων. Σπουδ. Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

13229
104
Ιστορίας, Αρχ/γίας & Διαχ/σης Πολιτισμικών Αγαθών Πελοπ.
ΑΕΙ
Καλαμάτα

13177
183
Ισπανικής Γλώσσας & Φιλολογίας (πρώην κατ/νση Ισπανικής)
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
13169
411
Πολιτικής Επιστήμης & Διεθνών Σχέσεων Πελοποννήσου
ΑΕΙ
Κόρινθος

13141
188
Τουρκικών Σπουδών & Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών
ΑΕΙ
Αθήνα

13105
641
Κοινωνικής Εργασίας
ΤΕΙ
Πάτρα

13025
133
Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
12981
373
Πολιτικών Επιστημών Πανεπιστημίου Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

12927
145
Ιστορίας Ιονίου
ΑΕΙ
Κέρκυρα

12917
131
Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
12911
108
Ιστορίας & Εθνολογίας Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

12877
404
Επιστήμης Φυσ. Αγωγής & Αθλητισμού Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή
(**)
12781
169
Θεατρικών Σπουδών
ΑΕΙ
Πάτρα

12721
343
Κοινωνικής Διοίκησης Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

12719
692
Βρεφονηπιοκομίας Ηπείρου
ΤΕΙ
Ιωάννινα

12679
407
Μουσικών Σπουδών Ιονίου
ΑΕΙ
Κέρκυρα
(**)
12611
599
Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης
ΤΕΙ
Αθήνα

12599
187
Κοινωνικής & Εκπ/κής Πολιτικής Πελοποννήσου
ΑΕΙ
Κόρινθος

12576
367
Τεχνών, Ήχου & Εικόνας Ιονίου
ΑΕΙ
Κέρκυρα

12388
362
Θεατρικών Σπουδών Πελοποννήσου
ΑΕΙ
Ναύπλιον

12289
149
Κοινωνιολογίας Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

12252
601
Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης
ΤΕΙ
Θεσσαλονίκη

12223
351
Πολιτικής Επιστήμης Κρήτης
ΑΕΙ
Ρέθυμνο

12145
643
Κοινωνικής Εργασίας Κρήτης
ΤΕΙ
Ηράκλειο

11912
348
Κοινωνιολογίας Αιγαίου
ΑΕΙ
Μυτιλήνη

11878
186
Γλώσσας - Φιλολ. & Πολιτ. Παρευξείνιων Χωρών Θράκης
ΑΕΙ
Κομοτηνή

11834
101
Θεολογίας
ΑΕΙ
Αθήνα

11710
167
Κοινωνικής Ανθρ/γίας & Ιστορίας Αιγαίου
ΑΕΙ
Μυτιλήνη

11670
524
Πληροφορικής & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης Πάτρας
ΤΕΙ
Πύργος

11533
103
Θεολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

11441
184
Βαλκανικών Σπουδών Δυτ. Μακεδονίας
ΑΕΙ
Φλώρινα

11332
181
Μεσογειακών Σπουδών Αιγαίου
ΑΕΙ
Ρόδος

11298
342
Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Ιονίου
ΑΕΙ
Κέρκυρα

11297
368
Διαχείρ. Πολιτισμικού Περιβ/ντος & Νέων Τεχν/γιών Δυτικής Ελλάδας
ΑΕΙ
Αγρίνιο

11296
354
Πολιτισμικής Τεχ/γίας & Επικοινωνίας Αιγαίου
ΑΕΙ
Μυτιλήνη

11123
743
Μουσειολογίας, Μουσειογραφίας & Σχεδιασμού Εκθέσεων Πάτρας
ΤΕΙ
Πύργος

11118
730
Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας Δυτ. Μακεδονίας
ΤΕΙ
Καστοριά

10973
602
Εφαρμογών Ξ. Γλωσσών στη Διοίκ. & στο Εμπόρ. Ηπείρου
ΤΕΙ
Ηγουμενίτσα
(*)
10828
107
Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη

10797
741
Δημόσιων Σχέσεων & Επικοινωνίας Ιόνιων Νήσων
ΤΕΙ
Αργοστόλι

10767
598
Διοίκησης Κοινωνικών - Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων & Οργανώσεων
ΤΕΙ
Μεσολόγγι

10687
748
Προστασίας & Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς Ιόνιων Νήσων
ΤΕΙ
Ζάκυνθος

10680
696
Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής Ηπείρου
ΤΕΙ
Αρτα

10416
182
Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας(πρώην κατ/νση Ιταλικής)
ΑΕΙ
Αθήνα
(**)
10391
417
Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής & Ψαλτικής Αν. Εκκλ. Ακαδ. Ιωαννινων
ΕΚΚΛ
Βελλάς

10289
418
Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής & Ψαλτικής Αν. Εκκλ. Ακαδ. Κρήτης
ΕΚΚΛ
Ηράκλειο

10140
413
Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών Αν. Εκκλ. Ακαδ. Αθήνας
ΕΚΚΛ
Αθήνα

9964
139
Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
ΑΕΙ
Θεσσαλονίκη
(**)
9670
414
Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών Αν. Εκκλ. Ακαδ. Θεσ/κης
ΕΚΚΛ
Θεσσαλονίκη

9604
415
Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών Αν. Εκκλ. Ακαδ. Ιωαννίνων
ΕΚΚΛ
Βελλάς

9312
416
Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών Αν. Εκκλ. Ακαδ. Κρήτης
ΕΚΚΛ
Ηράκλειο

9257
386
Ξένων Γλωσ. Μετάφρ. & Διερμ. Ιονίου - Ειδ. Ισπ. Γλ. & Πολιτ.
ΑΕΙ
Κέρκυρα
(**)
9211




ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ
Η
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ

Σύστημα Ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού










Επαναληπτικές πανελλήνιες με δάκρυα και πόνο


του
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-φιλολόγου-




Ο νόμος ορίζει τα κατωτέρω:


Άρθρο 25
Μαθητές μη προσερχόμενοι στις γραπτές εξετάσεις

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης οι οποίοι − λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία − δεν έλαβαν μέρος σε εξετάσεις του Ιουνίου ή διέκοψαν την εξέτασή τους έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν σε όσα μαθήματα δεν εξετάσθηκαν σε επαναληπτικές εξετάσεις, που διενεργούνται για το σκοπό αυτό, εντός μηνός από τη λήξη των απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου ως προς τα εξεταζόμενα σε εθνικό επίπεδο μαθήματα.
Ως προς αυτά που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας οι επαναληπτικές εξετάσεις διενεργούνται μέχρι τέλος Ιουνίου. Για τη διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών στα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο ο διευθυντής κάθε Δ/νσης Δ.Ε. ορίζει ανάλογα με τον αριθμό των εξεταζόμενων μαθητών τουλάχιστον ένα εξεταστικό κέντρο σε Λύκειο της περιφέρειάς του, στο οποίο εξετάζονται οι μαθητές αυτοί. Αν ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος των πέντε, μπορεί με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ/νσης Δ.Ε. οι μαθητές να παραπέμπονται για εξέταση σε εξεταστικό κέντρο γειτονικής Δ/νσης Δ.Ε. Οι εξετάσεις αυτές διενεργούνται σε κοινά σε εθνικό επίπεδο θέματα που καθορίζει η οικεία Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Για το πρόγραμμα των εξετάσεων της παραγράφου αυτής, τον τρόπο εξέτασης, τη συγκρότηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, των Λυκειακών και Νομαρχιακών Επιτροπών, τους επιτηρητές, τον ορισμό Βαθμολογικών Κέντρων, που μπορεί να είναι ένα ή περισσότερα, τη διακίνηση και βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων και την αναβαθμολόγησή τους και γενικά για κάθε θέμα που αφορά στη διεξαγωγή και ολοκλήρωση της εξεταστικής αυτής διαδικασίας εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του παρόντος διατάγματος. 3. Για να συμμετάσχει μαθητής στις εξετάσεις του εδαφίου β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, πρέπει το αργότερο εντός τριών (3) ημερών από την ημέρα λήξης των απολυτήριων εξετάσεων του Ιουνίου να
καταθέσει ο ίδιος, εφόσον είναι ενήλικος, ή ο κηδεμόνας του στο Διευθυντή του Λυκείου: α) δικαιολογητικά ασθενείας από Δημόσιο ή Ιδιωτικό Νοσοκομείο ή Κλινική, από τα οποία προκύπτει η αδυναμία του μαθητή για τη συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιουνίου επικυρωμένα από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή β) άλλα δικαιολογητικά− εκτός εκείνων που αναφέρονται στην περίπτωση α΄ της παρούσης− που ο Σύλλογος Διδασκόντων ή η Λυκειακή Επιτροπή εξετάσεων κρίνει επαρκή για τη δικαιολόγηση της μη συμμετοχής του στις εξετάσεις του Ιουνίου και επικυρώνει ο αρμόδιος διευθυντής κάθε Διεύθυνσης Δ.Ε. Δε θεωρούνται επαρκείς απλές ιατρικές βεβαιώσεις από ιδιώτες ή υπεύθυνες δηλώσεις των μαθητών ή των γονέων και κηδεμόνων τους. 4. Σε κάθε περίπτωση απουσίας μαθητή για μάθημα που εξετάζεται σε εθνικό επίπεδο, προβλεπόμενης από το άρθρο αυτό, συντάσσεται σχετικό πρακτικό στο βιβλίο πράξεων που τηρεί η Λυκειακή Επιτροπή.

Άρθρο 1
Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε τις διατάξεις του Π.Δ. 60/2006 (ΦΕ Κ Α΄ 65) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου», όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις των Π.Δ. 105/2006 (ΦΕΚ Α΄ 102), 36/2008 (ΦΕΚ Α΄ 61), 12/2009 (ΦΕΚ Α΄ 22) και 21/2011 (ΦΕΚ Α΄ 2), ως ακολούθως:
1. Το τρίτο και τέταρτο εδάφιο της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 25 αντικαθίστανται από τα εξής εδάφια:
«Για τη διεξαγωγή των εξετάσεων αυτών στα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο ορίζονται ως εξεταστικά κέντρα λύκεια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων, μπορεί να ορίζονται εξεταστικά κέντρα και σε άλλες πόλεις της χώρας. Τα εξεταστικά κέντρα και η κατανομή των υποψηφίων σε αυτά ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
2. Η εισαγωγική πρόταση και η περίπτωση α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 25, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 1 του Π.Δ. 12/2009 (ΦΕΚ Α΄ 22) αντικαθίσταται ως εξής:
«Για να συμμετάσχει μαθητής στις εξετάσεις του εδαφίου β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού, πρέπει το αργότερο εντός τριών (3) ημερών από την ημέρα εξέτασης του μαθήματος από το οποίο απουσίασε ή διέκοψε την εξέτασή του να καταθέσει ο ίδιος, εφόσον είναι ενήλικος, ή ο κηδεμόνας του στο Διευθυντή του Λυκείου: α) δικαιολογητικά ασθενείας από Δημόσιο Νοσοκομείο τα οποία φέρουν σφραγίδα Διευθυντή είτε Κλινικής ΕΣΥ ή Εργαστηρίου ή Πανεπιστημιακού Τμήματος ή Δημόσιου Κέντρου Υγείας, τα οποία φέρουν σφραγίδα του Διευθυντή του Κέντρου από τα οποία προκύπτει η αδυναμία του μαθητή να συμμετάσχει στην εξέταση».

Γίνεται εμφανές ότι υπάρχουν τα εξής δεδομένα:
1.     οι μαθητές που δεν μπόρεσαν να εξεταστούν στην κανονική περίοδο που ορίζει το υπουργείο για αξιολόγησή των είναι πιστοποιημένα με σφραγίδες διευθυντών δημοσίων νοσοκομείων άτομα πάσχοντα
2.     αυτά τα άτομα, μιλάμε για παιδιά, καλούνται σε 20 μέρες το πολύ να διαγωνιστούν σε εξοντωτικές εξετάσεις, σαν να είναι άρτια πνευματικώς να το πράξουν, λές και το έχουν ξεπεράσει το πρόβλημά των ως δια μαγείας, αυτό το τόσο σοβαρό, που απαιτήθη και βεβαίωση διευθυντού νοσοκομείου. Μια απλή ερώτηση. Αν έχω πάθει πνευμονία, σε 20 μέρες είμαι εντάξει να δώσω εξετάσεις;
3.     τους καλεί ο νόμος ο τροποποιητικός να κάνουν τι; Να ταξιδέψουν σε Αθήνα και Θες/κη από την άκρη της Ελλάδας, να παραβρεθούν σε εξετάσεις διαρκούσες μιαν βδομάδα. Έξοδα, μετακινήσεις και στο τέλος τι; Να δίδουν εξετάσεις διαβάζοντας σε κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου, και τρώγοντας πού; Κάπου σε κάποιο ταχυφαγείο. Μερικοί μόνοι κι άλλοι συνοδευόμενοι με κάποιο γονέα που ποιος ξέρει κι αυτός τι δουλειές άφησε κάπου να τον περιμένουν. Όταν την κανονική περίοδο, όλοι οι εξεταζόμενοι από το σπίτι τους και με όλην την άνεσή τους και όντες δυνατοί πνευματικά και σωματικά δώσανε την μάχη τους, άλλοι άνισα και με χίλιες δυσκολίες συναγωνίζονται αυτούς τους δυνατούς.
4.     τα θέματα δε ακριβώς δυσκολότερα. Έχοντας μεσολαβήσει η διόρθωση των γραπτών των λοιπών της κανονικής περιόδου, κι έχοντας δεί η επιτροπή την τάση για άνοδο ή για μείωση των βάσεων, χρησιμοποιεί κατά το δοκούν τον πληθυσμό των επαναληπτικών για να κάνει τι; Να διατηρήσει, συντηρήσει τις βάσεις σε επίπεδα ίδια, αν οι προηγούμενοι έχουν γράψει καλά, αντιμετωπίζοντες θέματα εύκολα.
5.     είναι επί ίσοις όροις η εξέταση καθ’ ημέρα, όταν οι της κανονικής περιόδου έχουν πάντα ένα κενόν μιας ημέρας σε κάθε εξέταση μαθήματος; Για τις ίδιες θέσεις αν δεν απατώμεθα είναι όλοι υποψήφιοι

Είναι όλα αυτά λογικά; Έχουν εντός των το αίσθημα του δικαίου; Για όλα αυτά προτείνονται τα εξής:
1.     οι επαναληπτικές εξετάσεις να μετατεθούν στις αρχές φθινοπώρου μαζί με αυτές των ομογενών
2.     να ορίζεται εξεταστικό κέντρο στην έδρα κάθε νομού, ανεξαρτήτως του αριθμού συμμετεχόντων και
3.     οι εξετάσεις να γίνονται με όλα τα προβλεπόμενα της κανονικής περιόδου, ήτοι με κενό ημέρας μεταξύ των μαθημάτων υπό εξέταση

……….

Το παρόν τίθεται προς δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να καταστεί ικανό ώστε να δημοσιοποιηθεί προς το υπουργείο και τον τύπο. Καλείσθε όλοι να κρίνετε και να πείτε τις προτάσεις σας, διαλεγόμενοι εδώ και από κοινού να του προσδώσουμε την δέουσα μορφή….



Σύνοψη ερεύνης

του ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ ΕΡΜΗ

 

Σε πόσα μαθήματα αναγκάζεται να δώση επαναληπτικές εξετάσεις το παιδί σας;

 

 

ένα
70%
δύο
25%
περισσότερα
5%

 

Διαμένετε στην επαρχία και αναγκασθήκατε να μεταβήτε στην Αθήνα/Θεσσαλονίκη προκειμένου να δώση το παιδί σας;

 

 

Ναί                                                                             50%

Όχι (διαμένω ήδη στα δύο ανωτέρω κέντρα) 50%

 

Ταξιδέψατε και εσείς μαζί με το παιδί σας;

 

Ναί
68%
Όχι
32%

 

Που διαμένετε / διαμένατε κατά την διάρκεια των εξετάσεων

 


Σε σπίτι φίλου / συγγενούς
10%
Σε ξενοδοχείο
30%
Σπίτι μας
60%

 

Το κόστος δια την συμμετοχή του παιδιού σας στις επαναληπτικές Πανελλήνιες ήταν υπαρκτό και ήταν σημαντικό;

 


Ναί και ήταν αρκετό
45%
Ναί αλλά δεν ήταν σημαντικό
10%
Όχι, το κόστος ήταν ασήμαντο
45%






Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΙΑ ΜΕΣΟΤΗΤΑ- ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ- ΑΡΕΤΗ




ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ:

ΜΠΡΙΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΗΡΥΚΟΥ ΑΝΝΑ
ΑΝΔΡΕΙΩΤΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ  
ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗ ΣΤΑΥΡΙΑΝΗ





Η θεωρία του Αριστοτέλη αποτελεί κεντρικό άξονα της ηθικής φιλοσοφίας του. Στο πλαίσιο της θεωρίας του αυτής ο Αριστοτέλης μας προτρέπει, αν θέλουμε να κατακτήσουμε την αρετή και να γίνουμε ευτυχισμένοι, να αποφεύγουμε στη συμπεριφορά μας τις ακραίες επιλογές. 



Η πραγματική ιστορία του Ιούδα του Ισκαριώτη






Στήν σελίδα αυτή θά δούμε, τί ακριβώς έχουμε παραλάβει γιά τόν Ιούδα από τήν επίσημη αρχαία Χριστιανική Παράδοση καί τί αναφέρουν γι΄ αυτόν τά ιερά Ευαγγέλια ; 
Ό Ιούδας, γεννήθηκε στήν Ισκαρία εξ΄ ού καί Ισκαριώτης, καί ό πατέρας του λεγόταν Ρόβελ. Ένα βράδυ, αναφέρει ή Παράδοση ( Βιβλίο Τριωδίου τού Μεγάλου Συναξαριστή ), ή γυναίκα τού Ρόβελ, είδε ένα φοβερό όνειρο. Ξύπνησε τρομαγμένη από τόν φόβο της. Καί ενώ προσπαθούσε νά τήν καθησυχάσει  ό άνδρας της, αυτή τού είπε:
" Είδα στό όνειρό μου ότι θά μείνω έγκυος καί τό αγόρι πού θά γεννήσω θά γίνει αιτία τής καταστροφής τού γένους τών Εβραίων... "
Ό άνδρας της τήν περιγέλασε σάν ανόητη πού πιστεύει σέ όνειρα, ενώ αυτή προτίμησε νά σωπάσει. Τήν ίδια νύκτα όμως έμεινε έγκυος. Γέννησε πράγματι αγόρι, αλλά φοβούμενη μήπως τό όνειρο βγεί πραγματικότητα, θέλησε νά τό σκοτώσει. Κρυφά από τόν Ρόβελ έφτιαξε ένα καλάθι, τό άλειψε μέ πίσσα καί τό έριξε στήν θάλασσα τής Γαλιλαίας, λέγοντας ψέματα στόν άνδρα της γιά τήν τύχη τού παιδιού. Τό κιβώτιο αυτό παρασυρμένο από τούς ανέμους έφθασε σέ ένα μικρό νησάκι απέναντι τής Ισκαρίας, πού κατοικούσαν βοσκοί. Τό βρήκαν οί βοσκοί καί αρχικά τό έτρεφαν από τό γάλα τών ζώων, μετά όμως τό έδωσαν σέ μιά συγχωριανή τους νά τό θηλάζει, καί τό ονόμασαν Ιούδα, γιατί κατάλαβαν ότι προερχόταν από τό γένος τών Εβραίων.
Όταν άρχισε νά περπατάει, πήραν τό παιδί από τό νησάκι καί τό έφεραν στήν Ισκαρία. Κατά μία περίεργη σύμπτωση καί ενώ έψαχναν ρωτώντας σέ ποιούς μπορούσαν νά αφήσουν τό παιδί, πέσανε επάνω στόν Ρόβελ, στόν πραγματικό του δηλαδή πατέρα, ό οποίος καί τό ανέλαβε μή γνωρίζοντας ότι ήταν τό δικό του, χαμένο παιδί...
Ό Ιούδας, ήταν ένα πολύ όμορφο παιδί, καί ή μητέρα του τό αγαπούσε υπερβολικά, σκεπτόμενη πάντα καί τό δικό της τό παιδί πού είχε παλαιότερα ρίξει στήν θάλασσα. Στό μεταξύ γέννησε καί δεύτερο παιδί ανατρέφοντας καί τά δύο μαζί αλλά ό Ιούδας πονηρός έκ φύσεως καί υπολογίζοντας στήν διανομή τής πατρικής περιουσίας έδερνε σέ κάθε ευκαιρία τό άλλο παιδί, προσπαθώντας νά τό ξεκάνει. 
Ή μητέρα τους συμβούλευε τόν Ιούδα λέγοντάς του ότι από κοινού θά είναι μοιρασμένη ή περιουσία τών γονέων τους καί νά πάψη επί τέλους νά κτυπάει άσπλαχνα τόν αδελφό του. Μιά μέρα όμως ό Ιούδας σάν μεγαλύτερος καί δυνατότερος πού ήταν, αφού σκότωσε τόν αδελφό του κτυπώντας τον  μέ μία  πέτρα στά μηνίγγια, έφυγε γιά τήν Ιερουσαλήμ φοβούμενος τήν τιμωρία...
Κλαίγοντας οί γονείς απαρηγόρητα πού έχασαν έτσι καί τά δύο παιδιά τους έπεσαν σέ μεγάλη θλίψη. Έν τώ μεταξύ ό Ιούδας, φιλάργυρος καί πονηρός όπως ήταν, γνωρίστηκε στήν Ιερουσαλήμ μέ τόν βασιλιά Ηρώδη, ό οποίος εκτιμώντας τήν δύναμη καί τήν ομορφιά του, όπως τότε οί βασιλείς συνήθιζαν γιά νά διαλέγουν τούς σωματοφύλακές τους, τόν έβαλε φροντιστή καί οικονόμο στό παλάτι του.
Μετά από λίγο καιρό λόγω ταραχών στήν Ισκαρία, ό Ρόβελ παίρνοντας τήν γυναίκα του καί τά υπάρχοντά του ήλθε καί κατοίκησε στά Ιεροσόλυμα, όπου καί αγόρασε ένα πλούσιο σπίτι κοντά στό παλάτι τού Ηρώδη, χωρίς νά γνωρίσουν τόν Ιούδα αλλά ούτε καί ό Ιούδας αυτούς.
Μιά μέρα πρόσεξε ό Ιούδας ότι ό βασιλιάς Ηρώδης κοιτούσε τακτικά από τό παράθυρο τών ανακτόρων τούς ωραίους κήπους τού Ρόβελ. Μέ αυτή τήν αφορμή καί θέλοντας νά φανεί εξυπηρετικός στόν Ηρώδη μπήκε στούς κήπους αυτούς καί αφού έκοψε τά ωραιότερα  άνθη καί τούς καλύτερους καρπούς θέλησε νά φύγει. Τόν είδε ό Ρόβελ καί τού είπε: " Γιατί τό έκανες αυτό; Άν ήθελες κάτι γιά τόν βασιλέα μπορούσες νά μού τό ζητήσεις..." Αντί άλλης απαντήσεως ό Ιούδας, κακότροπος όπως ήταν, καί αφού βεβαιώθηκε ότι ήσαν μόνοι τους, άρπαξε μιά πέτρα καί σκότωσε τόν πατέρα του όπως είχε σκοτώσει καί τόν αδελφό του, ενημερώνοντας καί τόν Ηρώδη γιά τό συμβάν ό οποίος καί τόν κάλυψε, γιά νά μή μαθευτεί στόν κόσμο καί εκτεθεί τό παλάτι...
Θέλοντας ό Ηρώδης, άπληστος όπως ήταν, νά αρπάξει τά ωραία κτήματα τού Ρόβελ πού συνόρευαν μέ τά δικά του, πίεσε τόν Ιούδα νά παντρευτεί τήν χήρα τού φονευθέντος, δηλαδή τήν μητέρα του, πράγμα πού έγινε. Ό Ιούδας, έζησε αρκετά χρόνια σάν σύζυγος τής χήρας Ρόβελ, κάνοντας καί παιδιά μαζί της!!!
Κάποια μέρα, βρίσκοντας τήν χήρα νά κλαίει ενθυμούμενη τά όσα κακά τήν είχαν μέχρι τότε συναντήσει, καί ρωτώντας την τί τής συμβαίνει, αυτή άρχισε νά τού εξιστορεί λεπτομερώς τήν ζωή της.
Ό Ιούδας, έχοντας μάθει από τούς βοσκούς, τό πώς τόν είχαν μαζέψει από τήν θάλασσα, μέσα στό καλαθάκι μέ τήν πίσσα, κατάλαβε ότι ή χήρα ήταν ή μητέρα του, καί τής είπε: 
" Εγώ είμαι ό γυιός σου, πού τόν είχες ρίξει παλαιότερα στήν θάλασσα, καί εγώ σκότωσα τόν αδελφό μου καί τόν πατέρα μου..." Ακούγοντας όλα αυτά ή μητέρα του καί μάλιστα ότι είχε πέσει καί σέ αιμομιξία καί τεκνογονία μέ τό παιδί της, κτυπιόταν μέ θρήνους γιά τό κατάντημά της λέγοντας στόν Ιούδα νά φύγει από εμπρός της καί νά μή τόν ξαναδούν τά μάτια της...
Από τό γεγονός αυτό καί μετά, συναισθανόμενος ό Ιούδας τό βάθος τών εγκληματικών του πράξεων, καί ακούγοντας  ότι κάποιος σπουδαίος διδάσκαλος, ό Χριστός, έχει εμφανιστεί στά μέρη τής Γαλιλαίας καλώντας τούς αμαρτωλούς σέ μετάνοια, πήγε σέ Αυτόν θέλοντας νά σώσει τήν ψυχή του.
Ό Χριστός, σάν εύσπλαχνος πρός όλους τούς αμαρτωλούς, τόν δέχθηκε μαθητή του, δίνοντάς του μάλιστα καί τήν διαχείριση τών χρημάτων τού ταμείου τής ελεημοσύνης πού ήταν απαραίτητα γιά τήν συντήρηση όλων τών μαθητών καί τού λαού πού ακολουθούσε...
Ό Ιούδας όμως, παρ΄ όλο πού έβλεπε αλλά καί έκανε κι΄ αυτός θαύματα επικαλούμενος τό όνομα τού Χριστού όπως καί οί άλλοι Απόστολοι, έν τούτοις συνέχιζε τίς παλαιές κακίες του κλέβοντας τό ταμείο...
Αποκορύφωμα αυτής τής κακίας του ήταν νά κλείσει συμφωνία μέ τούς αρχιερείς καί νά πουλήσει τόν ίδιο τόν διδάσκαλό του στήν εξευτελιστική τιμή τών 30 αργυρίων, πού ήταν τότε μία  συνηθισμένη τιμή στά σκλαβοπάζαρα ανθρώπων, παρ΄  όλο πού ό Χριστός έφθασε στό σημείο νά τού πλύνει καί τά πόδια, θέλοντας νά τόν φέρει σέ συναίσθηση τής βαρύτατης πράξης τής προδοσίας. 
Γιατί ό Χριστός, σάν Θεάνθρωπος πού είναι, προγνώριζε ( αλλά δέν προόριζε...) από τήν πρώτη στιγμή πού είδε τόν Ιούδα ότι αυτός ήταν ό άνθρωπος πού θά τόν πρόδιδε όπως από αρχαιοτάτων χρόνων μιλούσαν οί προφητείες. Καί οί προφητείες μιλούσαν όχι μόνο γιά τήν παρουσία τού Ιούδα, αλλά καί γιά όσα όλα πρόσωπα θά έπαιζαν ρόλο στό Θείο Δράμα. 
Τά γνώριζε σάν Θεός, αλλά δέν τά κατεύθυνε. 
Γιατί άν τά κατεύθυνε, παραβιάζοντας τήν ελευθερία βουλήσεώς τους, τότε τά πρόσωπα αυτά ( καί ό Ιούδας βεβαίως ), δέν θά είχαν καί καμία ευθύνη.
Γνώριζε ακόμη, σάν Θεός Πανταχού Παρών, καί όλες τίς μυστικές συμφωνίες καί συζητήσεις πού έκανε ό  Ιούδας μέ τούς τότε Αρχιερείς, πίσω από τήν πλάτη Το
Ό Ιούδας προφανώς υπολόγιζε, ότι τελικώς ό Χριστός θά διαφύγει από τούς εχθρούς του παρ΄  όλη τήν δική του προδοσία, όπως καί άλλες φορές είχε καί στό παρελθόν γίνει. Όταν όμως είδε ότι καταδικάσθηκε σέ θάνατο, μεταμελήθηκε μέν γιά ότι έκανε αλλά δέν μετανόησε ειλικρινά, φθάνοντας καί στήν συγγνώμη. Πέταξε βέβαια τά αργύρια στούς αρχιερείς αλλά "...απελθών απήγξατο" ( κρεμάστηκε...), σημειώνεται στά Ευαγγέλια. 
Υπάρχει ακόμη ή αντίληψη, στήν αρχαία Χριστιανική γραμματεία,  ότι ή  αυτοκτονία τού Ιούδα  έγινε καί από πονηριά, ώστε νά προλάβει ό Ιούδας νά μπεί στόν Παράδεισο πρίν τόν θάνατο τού Χριστού. 
Γιατί όπως είχε ακούσει, στά χρόνια τής τριετούς διδασκαλίας τού Χριστού, θά κατέβαινε ό Χριστός  στόν Άδη γιά νά κηρύξει καί εκεί στίς ψυχές τών νεκρών, καί νά σωθούν όσες από αυτές πίστευαν. Έπρεπε λοιπόν νά προλάβει, νά βρίσκεται μεταξύ αυτών, τών πρός σωτηρία ψυχών, πρίν πεθάνει ό Χριστός καί όσο διαρκούσε ακόμη ή εποχή τής Παλαιάς Διαθήκης...
Όμως ή πονηρία του αυτή πήγε χαμένη γιατί έσπασε τό σχοινί, καί " πρηνής γενόμενος ελάκησε μέσος, καί εξεχύθη πάντα τά σπλάχνα αυτού..." όπως σημειώνεται από τόν Ευαγγελιστή Λουκά (  Πράξεις τών Αποστόλων - α΄18). Τού χύθηκαν δηλαδή έξω τά έντερα καί ψυχορραγώντας μερικές ώρες άργησε νά καταλήξει, πεθαίνοντας έτσι μετά τόν Χριστό, καί πηγαίνοντας στήν αιώνια Κόλαση τής Καινής Διαθήκης καί όχι στόν Άδη τής Παλαιάς, όπως πονηρά υπολόγιζε...
Αυτή είναι έν συντομία ή ιστορία τού προδότη Ιούδα γιά τόν οποίον ό Χριστός,  προδικάζοντας τό αιώνιο μέλλον του, είπε εκείνα τά βαρυσήμαντα λόγια, ότι: " ουαί ( καί αλλοίμονο) δε τώ ανθρώπω εκείνω, δι΄ ού ό υιός τού ανθρώπου παραδίδοται. Καλόν ήν αυτώ, εί ούκ εγεννήθη ( νά μή είχε γεννηθεί ) ό άνθρωπος εκείνος..." (κατά Μάρκο ιδ΄ 21)

Πηγή: ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ