Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων Λυκείων και ΕΠΑΛ-Β 2015 (Ημερήσια - Εσπερινά)




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΡΜΗ









ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣΑνακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ημερήσια και εσπερινά Γενικά Λύκεια 2015.

Οι εξετάσεις αρχίζουν τη Δευτέρα 18-05-2015 με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ / ΠΗΓΗ

-Δείτε περισσότερα νέα για την εκπαίδευση στις σελίδες του Ερμή "ΝΕΑ" ανωτέρω...

via ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2015 (Ομάδα Α - Ειδικότητες Ομάδα Β)




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΡΜΗ









Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015 για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) και ειδικότητας (Ομάδα Β)




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ / ΠΗΓΗ

-Δείτε περισσότερα νέα για την εκπαίδευση στις σελίδες του Ερμή "ΝΕΑ" ανωτέρω...

via ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Ἡ Κοινωνία τῆς μεσοβυζαντινῆς Κωνσταντινούπολης




του Cheynet Jean-Claude
Μετάφραση : Πέτρακα Ελένη







ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Μετά τον τελευταίο λοιμό του 747, η Κωνσταντινούπολη σταδιακά κατοικείται εκ νέου, για να ξαναγίνει μια δραστήρια μεγαλούπολη το 10ο με 12ο αιώνα. Συνιστά το επίκεντρο της ανώτερης διοίκησης μιας ολοένα και περισσότερο συγκεντρωτικής αυτοκρατορίας. Πλήθος τεχνιτών και εμπόρων κατοικούν εκεί και καλύπτουν τις ανάγκες του αυτοκράτορα, της οικογένειάς του και της αυλής, καθώς και του τεράστιου πληθυσμού της πρωτεύουσας. Η πρωτεύουσα γίνεται πόλος έλξης για πλήθος ξένων, εμπόρων, προσκυνητών, στρατιωτών, που αρχικά έρχονταν από τον Καύκασο και στη συνέχεια από τη λατινική Δύση. Ο πλούτος της διέγειρε τη λαχτάρα και οδήγησε στην άλωσή της από τους Λατίνους το 1204.




Ἡ ἀλήθεια για το Bullying και γιατί δεν μας την λένε (ΜΕΡΟΣ Α’)




τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν




Κοινωνία δολερή και υποκρίτρια! Μόνον αυτό σου αρμόζει να σου κραυγάση κανείς κατάμουτρα. Γιατί χάθηκε μια ψυχή και εσύ αποκρύπτεσαι πίσω από μάσκες. Και ενώ όλοι εξορκίζουν το κακό που μας βρήκε, με τον τραγικό θάνατο του Βαγγέλη Γιακουμάκη, εσύ ω κοινωνία κατάφερες και τους κατηύθηνες αλλού και στρέψαν το βλέμμα τους όχι σε σένα αλλά σε ένα ψέμα που τους αράδιασες. Εσύ ω κοινωνία έμεινες στο απυρόβλητο. Τους είπες δεν φταίει τίποτα άλλο παρά το bullying. Και όλοι βάλθηκαν να θέλουν να σκοτώσουν αυτό το κακό. Αν το βρούν ποτέ. Και αν καταλάβουνε ποτέ τι είναι.



Ὅρκος εἰς τὴν ἄθεον συνείδησιν





Ζώης Μεταξᾶς,
τ. Ἐκπαιδευτικός






Τὸ εἴδαμε καὶ αὐτό. Γιὰ πρώτη φορά πρωθυπουργὸς ποὺ ἀναλαμβάνει τὴν διακυβέρνηση τῆς ἁγιοτόκου Ἑλλάδος, νὰ μὴ ὁρκίζεται στὸ Εὐαγγέλιο. Βεβαίως αὐτὸ ἦταν ἀναμενόμενο, ἀφοῦ ὁ ἴδιος εἶναι ἀπόλυτα συνεπὴς στὴ δεδηλωμένη ἀθεΐα του. Ἄθεος, ἐκτὸς Ἐκκλησίας σὲ ὅλα, καὶ στὸ γάμο του καὶ στὴ βάφτιση τῶν παιδιῶν του.



Ἐμνηστεύθη διαβόητον σατανιστήν!







Ἀφότου οἱ χριστιανομάχοι κατόρθωσαν νὰ ἀπενοχοποιήσουν τὸν «ἔξω ἀπʼ ἐδῶ» καὶ νὰ τὸν συμφιλιώσουν μὲ τὸν σύγχρονο ἄνθρωπο, τίποτε τὸ παράξενο δὲν εἶναι ἀκατόρθωτο νὰ συμβεῖ αὐτὴ σύγχρονη Βαβέλ.



Τι εἶναι Παιδεία και τι Ἐκπαίδευσις; (ΜΕΡΟΣ Α’)




τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν






Προσδιορισμός του όρου:

Σύστημα αγωγής που έχει στόχο την διαμόρφωσι της προσωπικότητας. Ο άνθρωπος εκ φύσεως διαφοροποιείται ως βιολογική ύπαρξις που είναι, αλλά και ως ηθικοπνευματική και κοινωνική οντότης.

Το σύστημα αυτό στοχεύει στην πολύπλευρη διαμόρφωση του ανθρώπου, ώστε ούτος να εξελιχθή εις υπέυθυνον, ανεξάρτητον και ολοκληρωμένην προσωπικότητα.

Αποτέλεσμα της Παιδείας είναι η μόρφωσις < μορφή= λήψις υποστάσεως τινός>. Μόρφωσις είναι το σύνολον των ενεργειών μετά των οποίων είς άνθρωπος εκ της αμόρφου καταστάσεως ένθα ευρίσκεται με την γέννησίν του αποκτά συγκεκριμένην μορφήν και υπόστασιν και σταδιακώς οδηγείται εις την διαμόρφωσιν της προσωπικότητός του.