Θα πεθάνω ένα πένθιμο (Κώστας Ουράνης)



Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι
μεσ' στην κρύα μου κάμαρα, όπως έζησα μόνος'
στη στερνή αγωνία μου τη βροχή θε ν' ακούω
και τον κούφιο τον θόρυβο που ανεβάζει ο δρόμος
Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι
μέσα σ' επιπλα ξένα και σε σκόρπια βιβλία,
θα με βρουν στο κρεβάτι μου. θε ναρθεί ο αστυνόμος
θα με θάψουν σαν άνθρωπο που δεν είχε ιστορία. 

Απ' τους φίλους που παίζαμε πότε-πότε χαρτιά
θα ρωτήσει κανένας τους έτσι απλά: "-Τον Ουράνη
μην τον είδε κανείς; Έχει μέρες που χάθηκε!..."
Θ' απαντήσει άλλος παίζοντας: "-Μ' αυτός έχει πεθάνει".
Μια στιγμή θα κιτάξουνε ο καθένας τον άλλον,
θα κουνήσουν περίλυπα και σιγά το κεφάλι,
θε να που: Τ' ειν' ο άνθρωπος!... Χτες ακόμα ζούσε!"
Και βουβά το παιγνίδι τους θ' αρχινήσουνε πάλι. 

Κάποιος θάναι συνάδελφος στα "ψιλά" που θα γράψει
πως "προώρως απέθανεν ο Ουράνης στην ξένη,
νέος γνωστός εις τους κύκλους μας, πούχε κάποτ' εκδώσει
συλλογήν με ποιήματα πολλά υποσχομένην".
Κι αυτός θάναι ο στερνός της ζωής μου επιτάφιος.
Θα με κλάψουνε βέβαια μόνο οι γέροι γονιοί μου
και θα κάνουν μνημόσυνο με περίσιους παπάδες
όπου θάναι όλοι οι φίλοι μου κι ίσως-ίσως οι οχτροί μου. 

Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι
σε μια κάμαρα ξένη στο πολύβοο Παρίσι,
και μια Κίττυ θαρώντας πως την ξέχασα γι' άλλην
θα μου γράψει ένα γράμμα -και νεκρό θα με βρίσει.

τραγουδι: 







Ας πληρώσει και κανένας πλούσιος!

Στις περιόδους κρίσης είναι που φαίνονται οι αδυναμίες και, κατά μια λογική, οι αλήθειες - αυτές που καλύπτονται πίσω από την «ευημερία». Μια μεγάλη αλήθεια για την κρίση που περνά η Ευρώπη, είναι η έλλειψη προσωπικοτήτων, πράγμα που για την πολιτική έχει βαρύνουσα σημασία. Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο δεν εμπνέουν, αλλά θα τολμούσε να ισχυριστεί κανείς ότι προκαλούν τον γέλωτα - πολλές φορές πικρό... Κάθε οικονομική κρίση στον καπιταλισμό χρειάζεται την πολιτική διαχείρισή της και, καθώς γινόμαστε μάρτυρες όλων αυτών των ραγδαίων και μάλλον δυσοίωνων εξελίξεων, διαπιστώνουμε ότι τα γεγονότα ξεπερνούν τους πολιτικούς. Αν, δε, προσθέσει κανείς και τις αντικειμενικές παθογένειες αυτής της Ένωσης, τα λάθη και τις παραλείψεις, όπως και τον ανταγωνισμό για την κυριαρχία, η απαραίτητη συνεκτική ύλη, που είναι η στοιχειώδης αλληλεγγύη μεταξύ των λαών της Ένωσης, μοιάζει σαν να έχει ξεθυμάνει. Τη θέση της αλληλεγγύης κατέχουν οι εσωτερικές συμμαχίες, οι τάσεις, οι αγορές.
Με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η Δύση έπρεπε να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αποσταθεροποίηση των εμπεδωμένων παγκόσμιων ισορροπιών. Βρέθηκε μπροστά σε μια νέα, απρόβλεπτη και ανεξέλεγκτη πραγματικότητα. Στην αρχή επικράτησε ένα πνεύμα αμηχανίας, το οποίο σύντομα διαδέχτηκαν οι απαράμιλλης ηλιθιότητας θεωρίες των νεοφιλελευθέρων, οι οποίοι εφάρμοζαν κατά βούληση κάθε βαρύγδουπη σαχλαμάρα που είχαν διδαχτεί στα λαμπρά πανεπιστήμια που πειραματίζονται πάνω στις πλάτες των λαών.
Με τα πολλά, όλος ο κόσμος έμαθε, κατανόησε και εμπέδωσε το απόλυτο δόγμα αυτής της θεωρίας: το κέρδος. Κάθε πράξη υλική και ηθική έπρεπε για να έχει υπόσταση, να αποβλέπει αποκλειστικά στο κέρδος. Μέσα σε αυτό το «ευγενές» πεδίο, έσπειραν... αγορές για να θερίσουν σήμερα κρίσεις ασυμμάζευτες. Αυτή η μονοδιάστατη εξάπλωση και κυριαρχία του απόλυτου δόγματος του κέρδους έθεσε σε κίνδυνο την ίδια την υπόσταση του ανθρώπου. Σήμερα δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι χτυπιέται το κράτος πρόνοιας: το κράτος δηλαδή που εμπνέεται από τον άνθρωπο και όχι την παραγωγική του ικανότητα, που υπολογίζει τον άνθρωπο σαν κάτι συνθετότερο από έναν απλό αριθμό που προσθαφαιρείται από τον προϋπολογισμό και που του αναγνωρίζει τη στοιχειώδη δυνατότητα να γουστάρει να ζήσει, να γλεντήσει, να απολαύσει, να αναζητήσει εν τέλει την ευτυχία.
Αυτήν τη νεοφιλελεύθερη κατάρα που την επέβαλαν κάτι κουστουμαρισμένα και καλοξυρισμένα ανδρείκελα με γραβάτες και γυαλιστερά μανικετόκουμπα, πληρώνουμε σήμερα μέσα από μια σειρά αβάσταχτων φόρων, που σκοπό έχουν όχι την ανασυγκρότηση του κράτους (φοβερή έκφραση που μας έχει κοστίσει ακριβά), αλλά την αποπληρωμή των διεθνών τοκογλύφων και την εξυπηρέτηση των διαφόρων οίκων αξιολόγησης - προφανώς απεχθέστερων από τους πάντα συμπαθείς και χρήσιμους οίκους ανοχής!
Είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν σθεναρά ότι η κρίση για τη χώρα μας είναι πολιτική πρωτίστως και δευτερευόντως οικονομική, γι' αυτό και πιστεύω ότι αποτελεί μεγάλη ευκαιρία να λυτρώσουμε τις επόμενες γενιές (τους το χρωστάμε) από τα καρκινώματα ενός ασυστόλου κράτους, δέσμιου ενός βαθύτατα διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος. Η ευκαιρία είναι μεγαλύτερης αξίας από αυτό που σήμερα μας χρεώνουν κατά τρόπο δυσβάσταχτο. Το ότι δεν πληρώνουν στην Ελλάδα ποτέ οι πλούσιοι, οι μεγαλο-οφειλέτες και τα κάθε είδους παράσιτα, πρέπει να αποτελέσει κόλαφο για το πολιτικό μας σύστημα, και αυτό σημαίνει απλά και πρακτικά ότι κανένα από τα κόμματα εξουσίας δεν πρέπει να εξασφαλίσει αυτοδυναμία, κανένα από τα ανεύθυνα και συστημικά κόμματα της Αριστεράς να μην αυξήσει τα ποσοστά του.
Το σύνολο του πολιτικού συστήματος, όπως το γνωρίσαμε παγιωμένο από τη μεταπολίτευση και δώθε με τα γνωστά του πρόσωπα - καλά ή κακά -, είναι ανάγκη να καταβαραθρωθεί εκλογικά, να χάσει το πολιτικό του «κεφάλαιο» και να χρεοκοπήσει. Το ότι θα κληθούν ξανά και ξανά να πληρώσουν οι αποδεκατισμένοι του Δημοσίου και οι ημιθανείς οικονομικά συνταξιούχοι καθώς και οι ασθενέστεροι οικονομικά από τους συμπατριώτες μας, αποτελεί εθνική ντροπή που ανήκει σε όλους μας. Πότε επιτέλους αυτό το κράτος θα καταφέρει να υποχρεώσει τους πλούσιους και τους ελεύθερους - αποχαλινωμένους - επαγγελματίες να πληρώνουν φόρους, όπως συμβαίνει σε όλα τα ευνομούμενα μέρη του κόσμου;


xenofonb@gmail.com


Παρέμβαση ξένων δυνάμεων

Του Δημήτρη Καζάκη οικονομολόγου - αναλυτή
Με τη Συνταχτική Πράξη υπ’ αρίθμ. 6 της 20.1.1945 της κυβέρνησης Πλαστήρα, που έμεινε γνωστή στην ιστορία ως «Νόμος περί δωσιλόγων», συγκροτήθηκε το Ειδικό Δικαστήριο και το Κατηγορητήριο που δίκασε και καταδίκασε του δωσίλογους πρωθυπουργούς της κατοχής και τα τσιράκια τους. Στην Αιτιολογική Έκθεση αυτής της Συνταχτικής Πράξης αναφέρεται ότι και «μόνη... η ανάληψις της Κυβερνήσεως [προς διευκόλυνση και υπό τις εντολές των δυνάμεων κατοχής] αποτελεί τυπικόν αδίκημα χωρίς ουδεμία ν’ απαιτείται απόδειξις δόλου».
Με άλλα λόγια, και μόνο η συγκρότηση κυβέρνησης υπό τις εντολές ξένων δυνάμεων και προς διευκόλυνση των δικών τους συμφερόντων εναντίον της χώρας και του λαού της, θεωρείται πράξη δωσιλογισμού και εθνικής προδοσίας χωρίς καν να χρειάζεται οποιαδήποτε απόδειξη δόλου ή προθέσεων. Δηλαδή, από τη στιγμή που κάποιος συμμετέχει ή στηρίζει μια δοτή κυβέρνηση υπό καθεστώς εκβιασμού ξένων δυνάμεων, τότε μπορεί να δικαστεί ως δωσίλογος ή εθνοπροδότης ανεξάρτητα με το τι νομίζει ο ίδιος για την πράξη του αυτή ή τι θεωρεί ότι εξυπηρετούσε.
H δίκη του 1945
Αυτά βέβαια ίσχυαν με βάση τον μετακατοχικό «Νόμο περί δωσιλόγων». Για την ιστορία, θα πρέπει να πούμε ότι, με βάση αυτήν τη Συνταχτική Πράξη, συγκροτήθηκε τελικά το Ειδικό Δικαστήριο που δίκασε του δωσίλογους της ναζιστικής κατοχής. Η δίκη τους διήρκεσε από την 21η Φεβρουαρίου 1945 έως την 31η Μαΐου ίδιου έτους, οπότε και εκδόθηκε η σχετική απόφαση «περί επιβολής κυρώσεων κατά των συνεργασθέντων μετά του εχθρού». Η απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου κηρύσσει ένοχους τους παρακάτω για το συγκεκριμένο αδίκημα: «1) Γ. Τσολάκογλου, 2) Κ. Λογοθετόπουλον, 3) Ι. Ράλλην, 4) Π. Δεμέστιχαν, 5) Δ. Πολύζον, 6) Σ. Γκοτζαμάνην, 7) κτορα Τσιρονίκον καί 8) Ι. Πασσαδακήν τοῦ ὅτι ἐν Ἀθήναις καί κατά τάς κατωτέρω ἀναφερόμενας χρονολογίας, καθ’ ἄς οἱ μέν τρεῖς πρῶτοι ἤσαν Πρωθυπουργοί, οἱ δέ λοιποί Ὑπουργοί καί διακεκριμένως ἕκαστος τούτων ἐγένετο συνειδητόν ὄργανον τοῦ ἐχθροῦ πρός διάδοσιν τῆς προπαγάνδας του, ἐξαίρων τό ἔργον τοῦ κατακτητοῦ καί προκαλῶν τήν ἠττοπάθειαν παρά τῷ Ἑλληνικῶ Λαῶ καί τήν περιφρόνησιν τοῦ Ἐθνικοῦ καί συμμαχικοῦ ἀγῶνος». Καταδικάστηκαν, δηλαδή, γιατί λειτούργησαν ως όργανα των κατακτητών, προωθώντας το έργο τους και προκαλώντας την ηττοπάθεια στον ελληνικό λαό.
Τι συμβαίνει αυτές τις ημέρες στη χώρα μας; Έχουμε την ολοφάνερη παρέμβαση ξένων δυνάμεων, με τρόπο ιδιαζόντως ειδεχθή, για να επιβάλουν τη θέλησή τους και τα συμφέροντά τους στον ελληνικό λαό. Απαγόρευσαν ρητά την όποια προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία (δημοψήφισμα και εκλογές) προκειμένου να μην αμφισβητηθεί η καταστροφική συμφωνία πτώχευσης της 26ης-27ης Οκτωβρίου. Και απαίτησαν να δημιουργηθεί κυβέρνηση συνεργασίας προκειμένου να περάσουν, ερήμην του ελληνικού λαού, όλες οι συμφωνίες για την ταχύτατη εκποίηση της χώρας. Κι όλα αυτά με τελεσίγραφα. Έφτασαν μάλιστα να απαιτούν τη γραπτή εγγύηση ότι η υπό δημιουργία νέα κυβέρνηση θα είναι απολύτως πιστή και υποτακτική στις εντολές τους.
Πρόκειται για δυνάμεις που απαιτούν να επιβληθεί ένα καθεστώς όπου η Ελλάδα θα στερηθεί της κυριαρχίας της προκειμένου να εφαρμοστούν οι καταστροφικές συνταγές της ευρωζώνης. Το λένε ανοιχτά Μέρκελ, Σόιμπλε, Σαρκοζί, και κανένας επίσημος πολιτικός εκπρόσωπος της χώρας δεν έχει τολμήσει ούτε καν να φέρει αντίρρηση. Τελευταίο παράδειγμα ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Γκούιντο Βεστερβέλε. Αυτός ο κύριος σε συνέντευξή του στη «Hamburger Abendblatt» (8.11) απαντούσε χαρακτηριστικά σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το κατά πόσο ήταν λάθος η αποδοχή της Ελλάδας στο ευρώ: «Δεν πρέπει να στρέφουμε τα μάτια μας πίσω για πάρα πολύ καιρό. Θέλω το σύμφωνο σταθερότητας να δαγκώνει. Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να επιβάλλονται κυρώσεις εάν μια χώρα παραβιάζει τη διαρκή σταθερότητα κατά τα συμφωνηθέντα κριτήρια. Όσες χώρες θέλουν να πάρουν βοήθεια από την Ευρώπη θα πρέπει να είναι έτοιμες να χάσουν την εθνική κυριαρχία τους αν αυτό χρειάζεται».
Πιάσατε το νόημα; Δημιουργούν μια «Ευρώπη» που θα δαγκώνει όποιους λαούς και κράτη αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα συμφωνηθέντα κριτήρια. Ενώ όποια χώρα χρειάζεται βοήθεια θα πρέπει να παραιτηθεί από την εθνική της κυριαρχία. Πώς; Μα με την επιβολή της μόνιμης εποπτείας του «τεχνικού συμβούλου» κ. Χορστ Ράιχενμπαχ και του στρατού επιτρόπων που τον συνοδεύει. Πότε άλλοτε υπήρξε μια τέτοια ένωση της Ευρώπης; Μόνο τότε που στους κατακτημένους Τσεχοσλοβάκους ο Γκέμπελς στα 1941 τους εξέθετε το μεγάλο όνειρο των ναζί να δημιουργήσουν την Ενωμένη Ευρώπη: «Είμαι πεπεισμένος ότι σε πενήντα χρόνια δεν θα σκεφτόμαστε πλέον με όρους εθνών, αλλά ηπείρων, και ότι τελείως διαφορετικά, ίσως πολύ μεγαλύτερα, προβλήματα θα απασχολούν την Ευρώπη. Μη νομίζετε ότι, καθώς φέρνουμε μια ορισμένη τάξη στην Ευρώπη, το κάνουμε για να βλάψουμε μεμονωμένα έθνη. Η ελευθερία των επιμέρους χωρών πρέπει να εναρμονιστεί με τις συνθήκες του παρόντος και με απλά ζητήματα πρακτικότητας. Ακριβώς όπως ένα μέλος μιας οικογένειας δεν έχει το δικαίωμα να διαταράξει την ειρήνη όλων των άλλων, έτσι κι ένα μεμονωμένο έθνος δεν έχει το δικαίωμα να αντισταθεί στην ευρύτερη τάξη πραγμάτων».
Γερμανική «τάξη»
Αυτό μας λένε και σήμερα. Δεν μπορεί η Ελλάδα να διαταράσσει τη νέα τάξη πραγμάτων στην Ευρώπη, όπου το ευρώ αποτελεί βασικό πυλώνα και σύμβολο. Δεν μπορεί το συμφέρον ενός μικρού λαού και έθνους να αντιστέκεται στα συμφέροντα της «ευρύτερης τάξης πραγμάτων» των ευρωπαϊκών αποικιακών δυνάμεων, των τραπεζών και των αγορών.
Τι έπραξαν οι «δικές» μας πολιτικές δυνάμεις; Μα, έτρεξαν αμέσως να συμμορφωθούν κατά γράμμα. Δεν έχει σημασία πόσο εξωφρενικές και προσβλητικές είναι οι απαιτήσεις των κατακτητών της χώρας. Δεν έχει σημασία πόσο καταστροφικές είναι οι συμφωνίες και οι δεσμεύσεις που θέλουν να επιβάλουν στη χώρα και τον λαό της. Έτρεξαν αμέσως να συμμορφωθούν. Αν πάρουμε τοις μετρητοίς τις προβλέψεις του «Νόμου περί δωσιλόγων», τότε αυτό που γίνεται σήμερα είναι μια ανοιχτή πράξη δωσιλογισμού. Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε, σε εποχή ειρήνης, μια τόσο ανοιχτή εκδήλωση δωσιλογισμού.
Για να περάσει η συμφωνία ολοκληρωτικής χρεοκοπίας της Ελλάδας, οι πολιτικές δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, της Νέας Δημοκρατίας, του ΛΑΟΣ και οι κολαούζοι της Ντόρας και του Κουβέλη, δέχθηκαν να προχωρήσουν σε μια κυβερνητική λύση που δεν προβλέπεται καν από το σύνταγμα της χώρας. Οι διαδικασίες κυοφορίας του νέου κυβερνητικού σχήματος δεν έχουν καμιά συνταγματική ή άλλη νομιμοποίηση. Είναι τελείως αυθαίρετες και απόλυτα καθοδηγούμενες από το εξωτερικό. Πότε και ποιος έδωσε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το δικαίωμα και την αρμοδιότητα να μαζεύει τα πρώην «μεγάλα» κόμματα και να τους λέει να τα βρουν; Γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδέχτηκε έναν ρόλο που υποδείχτηκε από το εξωτερικό και ούτε καν συνάδει με τη συνταγματική και έννομη τάξη της χώρας; Αυτός είναι ο ρόλος του; Τοποτηρητής ξένων επιταγών και εντολών; Κι αν αυτός είναι ο ρόλος του, τότε γιατί εξοργίστηκε με εκείνους που στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου τον φώναζαν «προδότη»; Γι’ αυτό πολέμησε σαν ανταρτοεπονίτης τούς ναζί στα νιάτα του; Για να τους κάνει πλάτες τώρα στη δύση της ζωής του; Ή μήπως δεν είναι ναζιστική η συμπεριφορά των Μερκοζί απέναντι στη χώρα και στον λαό της; Τι άλλο θέλει για να γίνει αυθεντικά ναζιστική; Τα κρεματόρια και τα Ες-Ες; Η τεχνολογία έχει προοδεύσει και οι αγορές έχουν ανοίξει. Σήμερα ο ναζισμός χρησιμοποιεί υπολογιστές και τράπεζες για να διαλύσει χώρες και να εξοντώσει λαούς.
Ό,τι και να λένε οι πολιτικές ηγεσίες, όσες δικαιολογίες κι αν επικαλούνται, το γεγονός ότι σήμερα δεν κυκλοφορούν τανκς στους δρόμους (τουλάχιστον, όχι ακόμη) ούτε μελανοχίτωνες, αυτό δεν κάνει λιγότερο δωσιλογική και προδοτική τη στάση των επίσημων εκπροσώπων της ελληνικής πολιτείας. Και αρμόδιος να κρίνει και να δικάσει τη στάση τους είναι μόνο ο ελληνικός λαός. Αφού βέβαια πρώτα απαλλαγεί από τη νέα κατοχή.
Το «εθνικό... συμφέρον»
Γιατί όμως γίνονται όλα αυτά; Μα για να μη χάσει η Ελλάδα την 6η δόση και δεν έχει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις. Έτσι ισχυρίζονται οι σύγχρονοι δωσίλογοι. Άλλωστε, αν πιστέψουμε τους εκάστοτε Κουίσλιγκ, όλες οι προδοσίες και οι δωσιλογισμοί τους έγιναν μόνο και μόνο για έναν λόγο: το «εθνικό συμφέρον».
Έτσι και σήμερα. Για το «εθνικό συμφέρον» φιμώνεται ο λαός και δεν του επιτρέπεται να εκφράσει γνώμη για τη συμφωνία 26ης-27ης Οκτωβρίου. Για το «εθνικό συμφέρον» στήνεται μια δοτή κυβέρνηση για να περάσει ερήμην του λαού ό,τι θέλουν οι επικυρίαρχοι. Για το «εθνικό συμφέρον» θα μπει η Ελλάδα στον γύψο των αγορών επ’ αόριστον και θα καταστραφεί ολοκληρωτικά ως χώρα. Όλα για το «εθνικό συμφέρον», που κατά διαβολεμένο τρόπο ποτέ δεν συμπίπτει με το συμφέρον της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων πολιτών.
Έτσι και τώρα. Το «εθνικό συμφέρον» επιτάσσει να πάρουμε ως χώρα την 6η δόση. Για ποιον αγωνιούν οι πολιτικές ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ, της Ν.Δ., του ΛΑΟΣ και των κολαούζων; Μα, για τους μισθούς και τις συντάξεις, μας λέει το παπαγαλιστάν. Είναι πραγματικά αξιοπερίεργη η πρεμούρα για τους μισθούς και τις συντάξεις όλων εκείνων που πρωταγωνίστησαν στην καρατόμησή τους. Λες και πρόκειται για αδίστακτους δολοφόνους κατά συρροήν, που ξαφνικά εμφανίζονται να ανησυχούν για την υγεία των θυμάτων τους.
Η δόση στους τοκογλύφους και το μεγάλο ψέμα
Όσο για την 6η δόση θα πρέπει να διευκρινίσουμε τα εξής: δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από τον ισχυρισμό ότι χρειαζόμαστε την 6η δόση για να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις. Η αλήθεια είναι ότι η 6η δόση χρειάζεται για να πληρωθούν αποκλειστικά τοκοχρεολύσια και έντοκα γραμμάτια.
Τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο πρέπει να πληρωθούν 15,5 δισ. ευρώ σε τοκοχρεολύσια και έντοκα γραμμάτια (3,3 δισ. ευρώ για τον Νοέμβριο και 12,2 δισ. ευρώ για τον Δεκέμβριο). Γι’ αυτά νοιάζονται. Μην τυχόν και αναγκαστεί το ελληνικό κράτος και προβεί σε αναστολή ή παύση πληρωμών προς τους τοκογλύφους επενδυτές, από τους οποίους ορισμένοι ανήκουν και στο επίσημο πολιτικό προσωπικό της χώρας.
Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι τα περισσότερα νυν και πρώην πρωτοκλασάτα στελέχη των κομμάτων της «εθνικής συνεννόησης» έχουν χαρτοφυλάκια γεμάτα με κρατικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια. Τους κόβετε για τύπους που δίνουν... του αγγέλου τους νερό; Λέτε να μην κόπτονται να εισπράξουν πάση θυσία τα κουπονάκια από τα ομόλογα ή να εξοφλήσουν στο άρτιο τα έντοκα γραμμάτια που έχουν αγοράσει οι ίδιοι ως «επένδυση» ή κάποιοι άλλοι γι’ αυτούς;
Όλα μπορούν να τα ανεχθούν, όλα μπορούν να τα υπομείνουν (αρκεί τα βάρη να φορτώνονται στα γνωστά υποζύγια), αλλά να χάσουν τα λεφτά τους οι τοκογλύφοι, ποτέ. Γι’ αυτό κόπτονται για την 6η δόση, η οποία ισούται με 8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για 8 δισ. ευρώ ώστε να πληρωθούν 15,5 δισ. ευρώ στους τοκογλύφους, ντόπιους και ξένους, έως τις 31.12 του 2011.
Κράτος - μεσάζοντας
Αντιλαμβάνεσθε την απάτη; Κατανοείτε το ψέμα; Η 6η δόση δεν έχει καμιά σχέση με πληρωμή μισθών και συντάξεων, αλλά με την πληρωμή των δανειστών της χώρας. Καταλαβαίνετε γιατί δεν πρόκειται να «μας» τη στερήσουν; Διότι πολύ απλά γυρίζουν μέσω ημών σ’ αυτούς και στα συμφέροντα που τους στηρίζουν.
Το ελληνικό κράτος απλώς εκτελεί χρέη μεσάζοντα ανάμεσα σε πολιτικούς και τοκογλύφους, που συχνά είναι τα ίδια πρόσωπα. Και πάλι όμως δεν φτάνει η 6η δόση για το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων. Δεν είναι αρκετή. Πού θα βρεθούν τα υπόλοιπα; Κάποια από τα επιπλέον 7,5 δισ. ευρώ θα πρέπει να βρεθούν με έκδοση εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου, σαν τη δημοπρασία που έγινε στις 8.10 για πώληση εντόκων γραμματίων 26 εβδομάδων αντί 1,3 δισ. ευρώ με επιτόκιο 4,89%. Για να μαζέψουν όσα χρειάζονται για τους τοκογλύφους έως το τέλος του έτους, θα πρέπει κάθε εβδομάδα από εδώ και μπρος να κάνουν τέτοιες δημοπρασίες. Κι αν δεν μπορούν, τι άλλη λύση έχουν; Να πάρουν τα υπόλοιπα από τους μισθούς και τις συντάξεις των Ελλήνων εργαζομένων.
Καταλαβαίνετε τώρα γιατί ο κ. Βενιζέλος αναζητά εναγωνίως 5 δισ. ευρώ από τους επιπλέον φόρους και το τέλος ακίνητης περιουσίας μέσω ΔΕΗ; Δεν πρόκειται να πάνε σε τακτικές δαπάνες του κράτους, αλλά να συμπληρώσουν όσα λείπουν για να πληρωθούν οι τοκογλύφοι. Ακόμη κι αν χρειασθεί να κοπούν κι άλλοι μισθοί και συντάξεις. Ακόμη κι αν οδηγηθούν στην ανέχεια και στην εξαθλίωση μερικές ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες.
Κάθε φορά που ακούτε για την 6η δόση, θυμηθείτε ότι σας εξαπατούν βάναυσα. Ούτε ευρώ από τις δόσεις δεν πάει σε μισθούς και συντάξεις. Όλα πάνε σε τοκοχρεολύσια, και πάλι δεν φτάνουν. Γι’ αυτό και επιβάλλονται τα μέτρα άγριας λιτότητας και περικοπών, για να βρεθούν τα υπόλοιπα για τους τοκογλύφους. Κι επειδή πάλι δεν φτάνουν, το ελληνικό Δημόσιο συνεχίζει να δανείζεται με επαχθέστατους όρους μέσω εντόκων γραμματίων 3μήνου και 6μήνου.
Δεκάρα στους δανειστές - Μονομερής διαγραφή
Αυτός είναι ο λόγος που η στάση πληρωμών του λαού προς το κράτος δεν αφορά τη δυνατότητα του ελληνικού Δημοσίου να πληρώνει μισθούς και συντάξεις, αλλά θέτει εν αμφιβόλω την πληρωμή των τοκογλύφων.
Όσο πιο αποφασιστική είναι η στάση πληρωμών του λαού προς το κράτος τόσο πιο έντονα νιώθουν την πίεση οι τοκογλύφοι και το πολιτικό τους προσωπικό. Το ίδιο και με την 6η δόση. Αν δεν δοθεί, δεν τίθεται εν κινδύνω ο μισθός και η σύνταξη, αλλά τα τοκογλυφικά. Γι’ αυτό και πρέπει να απαιτούμε να μην εισπραχθεί, να σταματήσει εδώ και τώρα η καταβολή των δόσεων και να προχωρήσει το κράτος τουλάχιστον σε αναστολή πληρωμών προς τους δανειστές προκειμένου να διασώσει τους μισθούς και τις συντάξεις, να διασώσει τους πόρους του.
Μα τότε θα πτωχεύσει η χώρα, λένε κάποιοι. Μα είναι ήδη πτωχευμένη και μάλιστα οι οίκοι αξιολόγησης έχουν ήδη αποφανθεί ότι αν τυχόν και γίνει η εθελοντική ανταλλαγή ομολόγων (PSI) της 26ης Οκτωβρίου, θα υποβαθμίσουν επίσημα τη χώρα σε κατάσταση D (Default = Πτώχευση). Αν πάμε σε τέτοια πτώχευση, η χώρα θα καταρρεύσει σαν την Αργεντινή και χειρότερα. Ενώ αν πάμε σε μονομερή αναστολή πληρωμών με σκοπό τη διαγραφή τουλάχιστον του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, θα μπορέσουμε ως οικονομία και ως κοινωνία να ελέγξουμε τις συνέπειες. Συνέπειες που δεν είναι τίποτε περισσότερο από τον αποκλεισμό μας από τις διεθνείς αγορές κεφαλαίου. Αποκλεισμένοι είμαστε ήδη.
Όχι σε αργεντινοποίηση
Η ελεγχόμενη πτώχευση που θέλουν να επιβάλουν οι ευρωκράτες είναι ακριβώς η ίδια που επιχείρησε να επιβάλει το ΔΝΤ μαζί με τις ΗΠΑ και στην Αργεντινή το 2001 με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική κατάρρευση της κοινωνίας και της χώρας.
Ελεγχόμενη πτώχευση σημαίνει ελεγχόμενη για τους δανειστές και ανεξέλεγκτη ως προς τις συνέπειές της για τη χώρα και τον λαό της. Ενώ μονομερής διαγραφή χρέους σημαίνει στη χειρότερη περίπτωση πτώχευση με ελεγχόμενες συνέπειες που κυρίως αφορούν τις τράπεζες. Οι επιπτώσεις στην οικονομία και την κοινωνία από τη σκοπιά των συμφερόντων του λαού είναι ελάχιστες και σε κάθε περίπτωση δεν συγκρίνονται με τη βαρβαρότητα και τον εφιάλτη μιας ολοκληρωτικής κατάρρευσης τύπου Αργεντινής.
Αυτό συνέβη και στην Αργεντινή όταν ο Νέστορ Κίχνερ διέγραψε το 70% του δημόσιου χρέους της χώρας και ο λαός της γλίτωσε την απίστευτη μιζέρια και καταστροφή που βίωνε επί τριετία από την κατάρρευση της χώρας του το 2001 έπειτα από μια εθελοντική ανταλλαγή ομολόγων (PSI) όπως αυτή που θέλουν να επιβάλουν και στην Ελλάδα σήμερα.


Εσχάτη προδοσία

Άρθρον του
ΝΙΚΟΛΆΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΎΛΗ
-φιλολόγου-


ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1922
Ο εισαγγελέας λέγει:''η επανάστασις θεωρεί ως εχθρούς της πατρίδος,όλους ανεξαιρέτως τους πρωτοστατήσαντας παράγοντας εις τους οποίους οφείλεται η διάρρηξις των συμμαχιών,η μεγάλη τραγωδία του γένους.Θεωρεί επιβεβλημένην την παραδειγματικήν ποινικήν τιμωρίαν των εχθρών της πατρίδος αυτών,εις τους οποίους οφείλεται η κατάργησις του Μικρασιατικού μετώπου καθώς και τον οριστικόν,ηθικόν και πολιτικόν θάνατον των πρωτουργών της καταστροφής''.
Εις τα μέσα Νοεμβρίου βγήκε το εξής ανακοινωθέν:''Την 11 και 30 π.μ της σήμερον εις τον παρα το Γουδί χώρον εξετελέσθη εν πλήρει στρατιωτική τάξει,η θανατική εκτέλεσις των έξ καταδικασθέντων υπο του εκτάκτου επαναστατικού στρατοδικείου υπευθύνων της Μικρασιατικής καταστροφής.Της εκτελέσεως προηγήθη η στρατιωτική καθαίρεσις και η θεία μετάληψις εν ταις φυλακαίς Αβέρωφ.Οι νεκροί μεταφερθέντες πάραυτα εις το Α' νεκροταφείον παρεδόθησαν εις τους οικείους των προς ταφήν.Προ της εκτελέσεως οι κατάδικοι,ερωτηθέντες περι της υστάτης θελήσεως των,ουδέν είπον.''Ήταν ακόμα τότε εποχή,που η Ελλάς θεωρούσε,οτι για κάθε τραγωδία,κάποιος ήταν υπέυθυνος.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 1940.ΠΙΝΔΟΣ
Το χιόνι συνέχιζε να πέφτη πυκνό.Οι εικόνες απο μόνες τους,του ήρθαν στο νού.Είδε την μάνα του,τότε που κινούσε για το μέτωπο,γριά πια,να του φοράη έναν σταυρό στο λαιμό,και την γυναίκα του πιο κει να κλαίη σιωπηλά κρατώντας ένα μωρό στην αγκαλιά και το δυο χρονών αγοράκι τους απ'το ένα χέρι.Είχε δαγκωθεί τότε και για να τους ενθαρρύνη τους είχε υποσχεθεί οτι θα επιστρέψη,χαμογελώντας.Δεν θα κρατούσε την υποσχεσί του.Ο πόνος στο στήθος,απ το βόλι του έκοβε την ανάσα.Εκεί ανάσκελα χτυπημένος,άκουγε πιο ψηλά,στην κορυφή του λόφου τους δικούς του που τρέχανε φωνάζοντας.Ο λοχίας Καραδήμας του ρθε κι αυτος σαν εικόνα.Το προηγούμενο βράδυ του 'χε δώσει το κύπελο με τον ζωμό που άχνιζε και λίγο ξερό ψωμί λεγοντάς του ''Στηλώσου Στέφανε.Το πρωί θα τους πάρουμε φαλάγγι και θέλει αντοχές.Θα ναι ωραία πάλι'' και γέλαγε.Δεν άντεχε άλλο.Το χιόνι του 'καβε το πρόσωπο.Ήταν άτυχος.Δεν θα ζούσε να δή την δόξα και τα παιδιά του,που θα καμάρωναν γι'αυτόν.Ο πατέρας τους πέθανε για την λευτεριά δεν θα'λεγαν τώρα;Έπαψε ν'ανασαίνη και το χιόνι τον σκέπαζε σιγα σιγά,ώσπου τον έκρυψεν όλον.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 1989.Σ'ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ
Ο μπαρμπα Μανώλης,γέρος πλέον 75 ετών,προχωρούσε πάντα με δυο μαγγούρες.Τα πόδια του είχαν πάθει απο τότε στην Αλβανία και δεν τον βαστάγαν πια.Φορούσε δε χειμώνα καλοκαίρι εκείνη την πλεχτή,κίτρινη,μάλλινη φανέλα κατάσαρκα.Μια μέρα που ο ήλιος χτύπαγε τις άσπρες πέτρες απ'άσβέστη του σπιτιού,ο δεκαετής εγγονός του τον ρώτησε:''παππού δεν σκάς;Γιατί φοράς μάλλινο;''Κι εκείνος δια μιας αφ'ού σοβάρεψε του είπε:''για να προφυλαχθώ παιδί μου,απ'το κρύο της Αλβανίας''.
ΕΛΛΑΣ 2011
Η μητρα πατρίς,ως άλλη μάνα,δεν πονά για τα παιδιά της που αναγκάζονται να φέυγουν στα ξένα για να βρούν δουλειά και να ζήσουνε.Οι βουλευτές,εθνοπατέρες αυτης φροντίζουν να βάζουν κεφαλικούς φόρους στα παιδιά της,μια έννοια απαίσια,που έρχεται απο μακρυά,απο εποχές που αυτή στέναζε κάτω απ'τους οθωμανούς τούρκους.Άνθρωποι,Έλληνες,απόγονοι ηρώων δεν αναπνέουν ελέυθεροι πια.Το άγχος για τον επιούσιο είναι όλη τους η σκέψι.Οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας παραχωρήθηκαν σε ξένους.Τα πάντα πουλήθηκαν σ'αυτούς.Άνδρες ξημεροβραδυάζονται άπραγοι δίχως να μπορούν να προσφέρουν.Και δίπλα ο βούρκος και ο ζόφος αρκετών που ζουν,ως άλλοι δωσίλογοι,πλούσια.Για την προδοσία αυτην κανείς δεν είναι ένοχος.Αλλοίμονο!!! 


Το παιδαγωγικόν στοιχείον της προσευχής



Άρθρον του

ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-φιλολόγου-








(απάντησις στην επερώτησιν βουλευτού)

Κύριε βουλευτά της αριστεράς,

πριν απαντήσω εις την ερώτησιν σας, σχετικώς με το εάν είναι παιδαγωγικόν στοιχείον η πρωινή προσευχή εις τα σχολεία, επιτρέψατε μου να κάμνω κάποιας παρατηρήσεις. Η ''επερώτησις'' ως έννοια και πράξις, υποδηλοί σαφώς μιαν άγνοια ήτις επιζητά απάντησιν. Ωστόσον η φράσις σας ''η πρωινή προσευχή είναι αντιπαιδαγωγική'' αποτελεί θέσιν, ληφθείσα και προερχομένη ως τοιάυτη εκ γνώσεως τινός. Πρώτο σημάδι ατόπου και συγχύσεως δηλαδη, φανερώνει απο την μια μεν άνθρωπο να ρωτά ινα μάθη και απο την άλλη ως ήδη γνωρίζοντα, με θέσιν και άποψιν. Αγνοώ βεβαίως την επαγγελματικήν υμών ιδιότητα, αλλά γνωρίζοντας κάθε παιδαγωγός, εις του οποίου τον τομέα παρεισφρήσατε, οτι αυτή η θέσις σας είναι λανθασμένη, όπως και θα δειχθή, αδιαψέυστως οδηγείται εις την άποψιν, οτι η χώρα ωδηγήθη εις το τέλμα, διότι οι εντολοδόχοι οδηγοί της απλά διακατέχονται απο πλάνες και αγνοία αν μη τι άλλο.


Οι γονείς του τρόμου στον δυτικό κόσμο

 άρθρο του
ΝΙΚΟΛΆΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΎΛΗ
-φιλολόγου-



''Άνθρωπος παιδείας μεν ορθής και φύσεως
ευτυχούς τυχών θειότατον,ημερώτατον γε των
ζώων φιλεί γίγνεσθαι,
μη ικανώς δε ή μη καλώς τραφέν
αγριώτατο των ζώων οπόσα φύει η γή''
(ΠΛΑΤΩΝ)

Μαθαίνουμε ολοένα και πιο συχνά,είτε οτι κάποιος έφηβος αφου εισήλθε στο προάυλιον του σχολείου του άνοιξε πυρ κατα βούληση εναντίον πάντων,είτε οτι κάποιος άλλος επι μήνες σχεδιάζει δολοφονίες και εισαγάγει στο διαδικτυον ιδέες και μανιφέστα μίσους,ειτε οτι νεοι με αγγελικά πρόσωπα ευγγελίζονται φυλετικήν κάθαρση στην ευρώπη και αυτοονομάζονται,ζηλώσαντες το κλέος αυτων,ιππότες.Κοντά σ αυτούς τώρα και διδάσκαλοι να βγάζουν ο,τι απεχθέστερον πάθος επαυτων των παιδιων, ομοιάζοντα τα τέρατα εμπροσθέν των άγγελοι.Δεν μπορεί παρα να μας έρθη στο νου,η ιστορία του κλέφτη,απο τους μύθους του Αισώπου,ο οποίος,όταν συνελήφθη και κατεδικάσθη εισ δι' απαγχονισμού θάνατον,εζήτησεν,ως τελευταίαν του επιθυμία,ν'ασπασθή την μητέρα του.Σαν εκείνη τον πλησίασε κι εν ώ ήδη ήταν εκείνος με τον βρόγχο της θηλιάς στον λαιμό,την εδάγκωσε και της έκοψε το αυτί,κατηγορώντας την δια το τέλος του,αφ ού δεν θα γινόταν ποτε εγκληματίας,αν απο παιδί του είχε μάθει το σωστό.Ο Σωκράτης εξάλλου ουδέποτε έπαψε να φωνάζη ότι ''ουδείς εκών κακός'',δηλαδή ότι κανείς δεν γίνεται κακός με την θέλησή του,αλλ από άγνοια του αγαθού.Είναι εμφανές,ότι κάποιοι ευθύνονται, που έχομεν μίαν τοιάυτην εγκληματογέννεση στην Δύση,κάποιοι που γαλουχούν τα παιδι με γάλα ιδεών πικρό,φαρμάκι,γάλα μίσους,ή που δεν δίδουν σημασία καθόλου δια τις ιδέες που αυτά προσλαμβάνουν και που όμως δεν έχουν καμία συνέπεια αυτών των ενεργειών και παραλείψεων τους.
Και ποιος γαλουχεί με ιδέες πρώτος το παιδί,αν όχι η εκ φύσεως μητέρα του ή οι γονείς αυτού γενικότερα;Επιθυμεί άρα γε καμιά μάνα να μεγαλώση έναν εγκληματίαν,αδίστακτο φονιά,βιαστή,κλέφτη,προαγωγό,μέθυσο,γενικώς άνθρωπον ανήκοντα στην λάσπην της κοινωνίας;Χωρις μφιβολία καμιά φυσιολογική μάνα,αλλ ωστόσο,ευθυς μόλις γεννήσει μαζι με την στοργή της και την συνδρομή και του άλλου γονέος ρίχνονται εις έναν αγώνα δρόμου δια να καταστήσουν το παιδί,αυτό που ο Νίτσε είπε στην θεωρία του ''υπεράνθρωπο΄΄.Του δίδουν τα πάντα,να μην του λείψη τίποτα,ώστε στο σώμα να γίνη οχι υγιής αλλα αθλητής-άθλησις,γυμναστήρια,ομάδες,πολεμικές τέχνες-και στο πνέυμα κινητή εγκυκλοπαίδεια-ξένες γλώσσες,φροντιστήρια,κολλέγια,πανεπιστήμια-και τελικά τω όντι να καθίσταται ο νέος ισχυρός,τόσο που να θεωρή τους αδυνάμους συνανθρώπους του εμπόδιο στην περαιτέρω ανέλιξη του.Τον εχουν μάθει ήδη πως να επιβιώνη εις βάρος των άλλων και να πατή επι πτωμάτων για να γίνη περισσότερο δυνατός απ' όλους.
Την εφηβείαν δε του εφήβου,εκεί που το παιδί στο διανοητικό και συναισθηματικόν του κόσμο δεν ικανοποιείται με την επιφανειακή ζωη και που θέλει όλα να τα εξηγήση,οι γονείς,αυτοι που τον έφεραν στον κόσμο ούτε καν την συνειδητοποίησαν.Εκεί που απαιτείτο να διδαχθή ο νέος δικαιοσύνη και ηθική,υψηλές αξίες,αρετή,αγάπη,αυτοι ως γονείς  παρουσιάζονταν ανήθικοι και άδικοι.Εκεί που ο νέος ήθελε μια συνεχή παροχή βοηθείας, ώστε να γίνη ικανός να προβαίνη σε ελέυθερες και σώφρονες επιλογές,σε ορθές αποφάσεις,σε επιτυχή σχέδια βίου,σε κατάλληλες προσαρμογές,εκείνοι νόμιζαν ότι του τα έδιδαν όλα,αλλά δεν του έδιδαν τίποτα.Εκείνοι έτρεχαν απ'το πρωί ως το βράδυ να εκπληρώσουν το όνειρον της υλικής ευμάρειας ή το χειρότερον ήταν πάντα ένας,γιατί η οικογένεια ήταν διαλυμένη και φυσικά αδυνατούσε να τα προλάβη όλα.
Και είναι εκείνη η παράλληλη στιγμή που στον προσωπικό πόνον του κάθε γονιού,ο οποίος υποφέρει και παραδέρνει και περιμένει κάποιον άλλον να δείξη κι αυτός τον δρόμον της σωτηρίας στο παιδί του και στον ίδιον ακόμα,που η πολιτεία και το εκπαιδευτικό της σύστημα επεισέρχεται να συμπληρώση το ήδη τελεσθέν,να διορθώση,να επανεκκινήση την στοχοθεσία του νέου.Οι διδάσκαλοι εκτελούν λειτούργημα που είναι κοινωνία,καθοδήγηση ψυχών.Και σε τι άρα γε πάνω στηριζόμενοι αυτοί καθοδηγούν τους νέους;Μα πάνω στην κοινωνικότητα και την προσήλωση στα εθνικά και πανανθρώπινα ιδεώδη.Καλούνται δηλαδή να περιορίσουν τα αντικοινωνικά στοιχεία των μαθητών τους,τα τυχόν αισθήματα αποστροφής προς τον συνάνθρωπο τους,την τάση να ζούν ως απόκοσμα όντα,την μη κατάφαση σ' όλες τις αξίες της ζωής,την απόπειρα να μην αγωνίζονται για κοινωνική δικαιοσύνη,την ανοχή προκαταλήψεων και διακρίσεων φυλής και χρώματος.
Γι'αυτό και η προσήλωση απο την μια στα εθνικά ιδεώδη ,προκειμένου να μην χαθή η εθνική ταυτότητα,αλλά και στα πανανθρώπινα πρέπει να είναι πλήρης,απόλυτη και δεδομένη.Για να διδαχθή ο νέος άνθρωπος αρετές αξεπέραστες,όπως το στενό δέσιμο των ατόμων με την οικογένεια,την πίστη στο δημοκατικό πολίτευμα,την λατρεία της ελευθερίας,την ολιγάρκεια σαν αντίβαρο του υλικού ευδαιμονισμού και τις παραδόσεις.Για να διδαχθή και τα της ανθρωπότητος,την αρμονική συνεργασία με άλλους λαος,τις αρετές των άλλων,τις πανανθρώπινες αρετές,γιατι με αυτούς όλους συνδέεται η ανθρώπινη μοίρα,την ανθρωπιά,την αγάπη που κατανοεί τον συνάνθρωπο,που σηκώνει κι αυτός στην ίδια με όλους πορεία τον σταυρό του μαρτυρίου του.
Κι όμως αυτοί που δεν εξετέλεσαν το χρέος των ως γονείς ή ως εκπαιδευτικοί ποιούν την νήσσαν με την εμφάνιση ενός τέρατος του τρόμου στην κοινωνία.Δεν προήλθε ομως το τέρας του τρόμου και της φρίκης απο παρθενογέννεση.Μέσα στους κόλπους της κοινωνίας αυτο ανδρώθηκε και γαλουχήθηκε.Ημείς όλοι είμαστε υπαίτιοι δια το κακό που μας βρίσκει καθε φορά και όσο κι αν το καταδικάζουμε με ξορκισμούς και ποινές,μάταια όλα θα αποβαίνουν ,εν όσω μεγεθύνεται και ενυπάρχει εντος του κόλπου μας η γενεσιουργός αιτία.Θα βγάλωμεν κι άλλους υπηρέτες του ολέθρου εαν δεν αλλάξωμε.Ας μας κηνυγά εως τότε η φωνή του Σωκράτους απ'τον τάφο ως εριννύα,εμάς τους ενόχους,''ουδείς εκών κακός''.




Ο δόλος του μνημονίου

του
ΝΙΚΟΛΆΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΎΛΗ
φιλολόγου

Ο νόμος είναι σαφής.Εφόσον η έννοια του δόλου,όπως γίνεται δεκτή στο πεδίον του αστικού κώδικος(ΑΚ),συμπίπτει μ' εκείνην του αρθρ.27 παρ.1 του ποινικού κώδικος(ΠΚ) που ορίζει
οτι ''με δόλον και πρόθεσιν πράττει όποιος θέλει την παραγωγήν περιστατικών που κατα τον νόμον απαρτίζουν την έννοια αξιόποινης πράξεως τινός'' και ότι ''όστις γνωρίζει οτι εκ της πράξεώς του ενδέχεται να παραχθούν αυτά τα περιστατικά και το αποδέχεται'' τότε έχομεν δόλον ή 
Εφόσον άμεσος δόλος υπάρχει ''όταν ο υπαίτιος επιδιώκει την επέλευσιν του ζημιογόνου αποτελέσματος,καθως κι όταν δεν επιδιώκει το ζημιογόνον αποτέλεσμα,προβλέπει όμως τούτο,ως αναγκαία συνεπεία της συμπεριφοράς του και πρα ταύτα δεν αφίσταται αυτής''
ή
Εφόσον η ύπαρξις ενδεχομένου δόλου ''προυποθέτει ότι ο δράστης προέβλεψε το αποτέλεσμα ως δυνατή συνεπεία της πράξεώς του και εν συνεχεία το απεδέχθη και η αποδοχή εκφράζει το βουλητικόν στοιχείον του δόλου και υποδηλώνει την συγκατάθεσίν του δράστου στην επέλευσιν αποτελέσματος,χωρίς να ασκεί επιρροήν το αν το αποτέλεσμα που προέβλεψε πιθανόν του ήτο επιθυμητό ή όχι,το δε βουλητικόν στοιχείον αναζητείται στην εκ μέρους στάθμισιν των αιτιών που τον ώθησαν και του σκοπού που επεδίωξε,προκειμένου να κριθή αν αυτά συνιστούν λόγον ικανόν να δικαιολογήση την αποδοχήν του''
ή
Εφόσον ''η υποχρέωσις να μην ζημιώση κάποιος άλλον με πράξιν ή παράλειψιν οφειλομένης ενεργείας μπορεί να υπάρχη και απο ειδικήν διάταξιν του νόμου,όπως επίσης απο καλήν πίστην,όπως αυτή διαμορφώνεται εκ της κρατούσης κοινωνικής αντιλήψεως (ΑΠ 921/2009)''
ή
Εφόσον   ''απο την παράνομη και υπαιτία πράξιν προκλήθηκε ζημία σε λλον,ο υπαίτιος ευθύνεται εις αποζημίωσιν''
ή τέλος
Εφόσον ''αν η παράνομη και υπαιτία πράξις προκλήθηκε απο κοινή πράξιν περισσοτέρων,ευθύνονται όλοι στο σύνολον,κοινής οριζομένης πράξεως αυτής όταν συμμετείχαν ταυτοχρόνως ή διαδοχικώς στην τέλεσιν αυτής,είτε ως συναυτουργο είτε ως άμεσοι ή απλοσυνεργοί,μην έχοντας σημασίαν αν ωρισμένοι εξ αυτών ενήργησαν με δόλον και άλλοι εξ αμελείας, ή αν η συμμετοχή των περισσοτέρων συνέβαλεν στην εκτέλεσιν της κυρίας πράξεως ή άλλης που συνοδέυει αυτήν και έλαβε χώρα σε μεταγενέστερο της κυρίας πράξεως χρόνον και η μεταγενεστέρα πράξις δεν συνοδέυεται μεν αμέσως αιτιωδώς με την πρόκλησιν ζημίας,που προξενήθηκε εκ της προγενέστερης κύριας πράξεως,χει όμως ω αποτέλεσμα συνδεόμενο αντικειμενικώς με την κύριαν πράξιν,την επάυξησιν ή την διατήρησιν αυτής της ζημίας (ολΑΠ 1888/2007)''
τότε ,ποιός είναι αυτος που δεν πιστέυει ακόμα ότι δεν παρήχθη δόλος με πρόθεσιν δια την παραγωγήν περιστατικών που απαρτίζουν την αξιόποινην πράξιν της παραδόσεως της χώρας σε ξένα κέντρα και την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας;
Ποιός πιστέυει ακόμα,ότι οι τελευταίες κυβερνήσεις,μαζι και η τωρινή,δεν έχουν άμεσον δόλον,όταν δεν αφίστανται ακόμα και την ύστατην στιγμήν απο τις πράξεις υποτελείας;Ποιός είναι αυτός που ακόμα δεν έχει κατανοήσει,ότι ο σκοπός της υποτελείας στα ξένα συμφέροντα δεν είναι άλλος απο την αναγκαστική πλέον αφαίμαξιν του εθνικού πλούτου και ότι αυτοί που μας παρέδωσαν είχαν την βούλησιν,ως μίσθαρνα,να το κάνουν;
Και όμως,η μοναδικ οφειλομένη ενέργεια μιας κυβερνήσεως,ή μιας νομοθετικής εξουσίας είναι η απορρέουσα απο το Σύνταγμα,να διαφυλλάττουν τον εθνικν πλούτον και την ανεξαρτησίαν.
Ποια είναι άρα γε,η αποζημίωσις που οφείλουν στον ελληνικόν λαόν,αν μπορεί να υπάρξη ποτέ τέτοια;Και απ' όλους τους εθνοπατέρες που κοινώς συνέπραξαν σ' αυτήν την πράξιν υποτελείας και ζημιογόνου πράξεως κατα του λαού που τους εξέλεξε τί μπορούμε να πούμε,παρα να παραιτηθούν σύσσωμα;Αλλά ίσως οι νόμοι είναι μόνον για τους Έλληνες πολίτες και ίσως εκείνοι έχουν απωλέσει προ πολλού την ιδιότητα αυτή.