Η βυζαντινή Χερσωνα της Κριμαίας


Παπαγεωργίου Αγγελική,  
«Χερσώνος θέμα (Κλίματα)», 2008,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Εύξεινος Πόντος


αναδημοσίευση απο την Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού





1. Η ίδρυση του θέματος Χερσώνος
 


Από τα τέλη του 7ου έως τις πρώτες δεκαετίες του 9ου αιώνα η πόλη της Χερσώνας και οι γειτονικές περιοχές (γνωστές με τον όρο κλίματα)1 διατηρούσαν χαλαρή σχέση με την Κωνσταντινούπολη. Τυπικά αποτελούσαν τμήμα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αλλά στην πραγματικότητα επικρατούσε ένα καθεστώς σχετικής αυτονομίας και την εξουσία στις διάφορες πόλεις υπό βυζαντινό έλεγχο την ασκούσαν τοπικοί άρχοντες. Για παράδειγμα, ανώτατη αρχή στην πόλη της Χερσώνας ήταν ο πρωτεύων και οι λεγόμενοι πατέρες της πόλεως, οι οποίοι εκλέγονταν τοπικά, αν και συνήθως λάμβαναν αυτοκρατορικούς τίτλους.2


Ο Ιουλιανός: Φιλόσοφος ή Αποστάτης



του 
Θάνου Δασκαλοθανάση



 
 
 
 
1.   Ο Ιουλιανός: Φιλόσοφος ή Αποστάτης
 
Η γοητεία για την αρχαιότητα που έσβηνε, η λατρεία για την τέχνη, την παιδεία, την σοφία ώθησαν τον Ιουλιανό, τον τελευταίο αυτοκράτορα της δυναστείας του Κωνσταντίνου να στραφεί προς την παλιά θρησκεία, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να την αποκαταστήσει, έστω και με μια τροποποιημένη εκδοχή της 



ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ: Αλλάζει ο τρόπος εγγραφής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ




Αλλάζει ο τρόπος εγγραφής των νεοεισαχθέντων φοιτητών στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ



 
Οι εγγραφές των (πρωτοετών φοιτητών) νεοεισαχθέντων φοιτητών σε όλα τα Πανεπιστήµια και τα ΤΕΙ της χώρας θα γίνουν φέτος (2015-2016) ηλεκτρονικά, προκειµένου τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά να αποφύγουν πολλές µετακινήσεις και ιδιαίτερα εκείνοι που θα πρέπει να µετακοµίσουν σε περιοχές µακριά από τα σπίτια τους.



Ο Άγγελος της Αγίας Σοφίας






Στις 24 Ιουλίου του 2009, η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ πρώτη αποκάλυπτε ότι ένα μεγάλο πραγματικά θαυμαστό γεγονός συνέβη στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης που εξέπληξε τους Τούρκους ειδικούς που εργάζονταν στην συντήρηση κάποιων ψηφιδωτών στον τρούλο του ναού. Ξαφνικά και υπό το φως του ήλιου που είχε διαχυθεί από τα παράθυρα του τρούλου, εμφανίστηκε το πρόσωπο ενός αγγέλου που είχε φιλοτεχνηθεί στο μέρος αυτό και είχε μείνει στο σκοτάδι, όπως ανέφερε η εφημερίδα, 160 χρόνια.



Πώς πέθανε ο Διογένης ο Κυνικός




Ο Κερκίδας [1] υπήρξε ποιητής και φιλόσοφος από τη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας, ο οποίος έζησε κατά πάσα πιθανότητα στη διάρκεια του 3ου αιώνα π.Χ. (290-220 π.Χ.).  Δεν πρέπει να συγχέεται με έναν άλλο Κερκίδα από τη Μεγαλόπολη, ο οποίος έζησε τον 4ο αιώνα π.Χ., αναφέρεται από το Δημοσθένη ως προδότης της πατρίδας του κατά την εποχή του Φιλίππου του Β΄ (Δημοσθ., Περί στεφ. 295) και κατακρίνεται από τον Πολύβιο (18.14). Ο Κερκίδας που μας απασχολεί εδώ ήταν οπαδός της κυνικής φιλοσοφίας και έμεινε γνωστός κυρίως ως συγγραφέας των Μελιάμβων (= λυρικοί ίαμβοι), σκωπτικών ποιημάτων γραμμένων σε μια μίξη ιαμβικών και μελικών μέτρων. Στους Μελιάμβους του ο Κερκίδας παρουσιάζεται ως ένας αυστηρός ηθικολόγος που επιτίθεται ενάντια στην αδικία των θεών, στην ακολασία, την απληστία, προειδοποιεί για τη διπλή, θετική και φθοροποιό, δύναμη του έρωτα κ.ο.κ. Η γλώσσα του είναι η λογοτεχνική δωρική διάλεκτος με πολλές καινούργιες λέξεις, προπάντων σύνθετα επίθετα. Ο Κερκίδας, όπως και άλλοι ομότεχνοί του κυνικοί, θεωρείται ότι άσκησε επίδραση στη ρωμαϊκή σάτιρα, όσον αφορά τη μορφή και το ήθος.



Βασικά σημεία & ερωτήσεις/απαντήσεις της νέας εγκυκλίου των αναπληρωτών [2015]








 
Ανακοινώθηκε η εγκύκλιος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και για ακόμη μια χρονιά περίπου 60-70.000 εκπαιδευτικοί αναμένεται να καταθέσουν τις αιτήσεις τους το διάστημα από Δευτέρα 27 Ιουλίου έως και Παρασκευή 7 Αυγούστου.


Σημειώνονται οι βασικές αλλαγές που φέρνει η ένα εγκύκλιος:




Αναλυτικοί πίνακες εκτιμήσεων για τις βάσεις όλων των σχολών του 1ου επιστημονικού πεδίου [2015]






Πτώση αναμένεται να καταγραφεί στις φετινές βάσεις όσον αφορά την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Στις ιατρικές σχολές η πτώση είναι από 180 έως 600 μόρια περίπου, στις νομικές από 500 έως 750, στους χημικούς μηχανικούς από 500 έως 1.000, ενώ αναμένεται να υπάρξει και άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στην περιφέρεια και το κέντρο.