Ούλριχ Μπεκ (Ulrich Beck)





Πολιτικός Λόγος (πολιτικό ένθετο του 24grammata.com) Επιμέλεια Μαυροζαχαράκης Μανόλης Πολιτικός Επιστήμονας –Κοινωνιολόγος Αρχισυντάκτης του Πολιτικού Λόγου στα 24γράμματα Σειρά “μεγάλοι στοχαστές”: Ούλριχ Μπεκ (Ulrich Beck) Γερρμανός Πολιτικός Επιστήμονας, κοινωνιολόγος (1944 – 2015) Free ebook- 24grammata.com/ κατηγορία: επιστημονικές μελέτες [κατέβασέτο] Ο Μανόλης Μαυροζαχαράκης έχει παρουσιάσει στη σειρά “μεγάλοι στοχαστές” του 24grammata.com και τα ακόλουθα ...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ / ΠΗΓΗ

via ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ


Ἡ ἐρωτική ζωή στην ἀρχαιότητα



Ὀδυσσέως Γκιλή





Όλες οι εποχές, όλοι οι πολιτισμοί και όλοι οι άνθρωποι, ασχολήθηκαν, ασχολούνται και θα ασχολούνται με τον Έρωτα. Έχουν δοθεί πάρα πολλοί ορισμοί, εξηγήσεις και ερμηνείες, σε τέτοιο βαθμό ώστε δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ο καθένας ταυτίζει τον Έρωτα μ’ αυτό που ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι είναι. Όπως η Φιλοσοφία σε κάθε εποχή αναζητάει τόσο για τον Έρωτα όσο και για κάθε τι που σχετίζεται με την ζωή και την ύπαρξη, αυτό που πραγματικά είναι και όχι τις υποκειμενικές και σχετικές αντιλήψεις.



Ὁ ρόλος τοῦ Παιδαγωγού στην ἀρχαιότητα



της
Παπαϊωάννου Ελένης





 Α) Ηρωϊκή εποχή


Οι παλαιότερες πληροφορίες για το ρόλο του παιδαγωγού προέρχονται από τα Ομηρικά έπη χωρίς όμως να είναι αρκετά ξεκάθαρες, ώστε να μας οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα. Στην Ιλιάδα ο Φοίνικας, παιδαγωγός του  Αχιλλέως, όπως τον ονομάζει ο Πλούταρχος και ο Πλάτων, όταν παίρνει το λόγο, στην προσπάθειά του να πείσει τον Αχιλλέα να αφήσει πίσω του τη μάνητα και να βγει στη μάχη, του απευθύνεται με τρυφερότητα και τον συμβουλεύει με στοργή. Του υπενθυμίζει ότι τον φρόντιζε από μικρό και ότι ο ίδιος τον μεγάλωσε σαν παιδί του και πως ο ρόλος του είναι να τον δασκαλεύει και να τον κάνει άριστο στην τέχνη του λόγου και στα έργα του πολέμου.



Ὁ ὃρος «Παιδαγωγός» στην γραπτήν παράδοσιν





της
Παπαϊωάννου Ελένης





Ο όρος παιδαγωγός είναι σύνθετο ουσιαστικό που αποτελείται από τις λέξεις «παῖς»  και «ἀγωγός» και σημαίνει το πρόσωπο που συνοδεύει το παιδί  στο σχολείο και γενικότερα το καθοδηγεί και το κατευθύνει, ώστε να συμπεριφέρεται σωστά.



Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ


Α. ΛΑΖΑΡΟΥ - Δ. ΧΑΤΖΗ







Α΄ ΓΕΝΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ

Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Τὴν περίοδον τῶν 300 περίπου ἐτῶν ἀπὸ τοῦ θανάτου τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου μέχρι τῆς ὑποταγῆς τῆς Αἰγύπτου εἰς τοὺς Ρωμαίους (323 - 31 π.Χ.) ὀνομάζουν ἑλληνιστικούς ἤ ἀλεξανδρινούς χρόνους .

Ὁ πολιτισμὸς τῶν χρόνων αὐτῶν εἶναι συνέχεια τοῦ ἀρχαίου ἑλληνικοῦ. Διὰ τῆς κατακτήσεως τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου ἔπεσεν ὁ φραγμός, ὁ ὁποῖος ἐχώριζε τοὺς Ἕλληνας ἀπὸ τοὺς βαρβάρους, καὶ ἡ Μ. Ἀσία, ἡ Αἴγυπτος, ἡ Συρία καὶ ἡ Μεσοποταμία μέχρι τῶν Ἰνδιῶν ἀνοίγονται εἰς τὸν ἑλλνηνισμόν. Οἱ Ἕλληνες μεταφέρουν εἰς τὰς χώρας αὐτὰς τὸν πολιτισμόν των. Οἱ λαοὶ τῆς Ἀνατολῆς ἀφυπνίζονται καὶ ἀρχίζουν νέαν ζωήν.

Ἀλλὰ συγχρόνως οἱ Ἕλληνες ὑφίστανται μοιραίως τὴν ἐπίδρασιν τῶν λαῶν, τοὺς ὁποίους εἶχον περιφρονήσει ἕως τότε ὡς βαρβάρους. Αἱ θρησκευτικαὶ πεποιθήσεις, τὰ ἔθιμα, αἱ περὶ ζωῆς ἀντιλήψεις τῶν ἀνατολικῶν λαῶν ἀναμειγνύονται μὲ τὰς ἰδέας καὶ τὰς ἀντιλήψεις τῶν Ἑλλήνων.



Αἱ ἀντανακλάσεις τῶν ἰδεῶν. Τί εἶναι οἱ ἰδέες.




Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλου





Οἱ ἰδέες, εἶναι τῆς σκέψης καὶ τοῦ πνεύματος δημιουργήματα. Εἶναι τὸ νόημα καὶ ἡ πηγὴ ὅλων τῶν πραγμάτων. Κατὰ τὸν Βολτέρο «εἰκόνες εἶναι ποὺ ζωγραφίζονται μέσα στὸ μυαλό μας».



TPOΠOI ANAΠTYΞHΣ ΠAPAΓPAΦOY




Μαρία Γαβριηλίδου,
Παναγιώτης Εμμανουηλίδης,
Έλλη Πετρίδου-Εμμανουηλίδου



TPOΠOI ANAΠTYΞHΣ ΠAPAΓPAΦOY

α. Θεωρητικό μέρος

Οι μαθητές έχουν διδαχθεί τα σχετικά με την παράγραφο ως νοηματική ενότητα και τα μέρη της παραγράφου. Παράλληλα έχουν έρθει σε μια πρώτη επαφή με τη γραφή του πλαγιότιτλου μιας παραγράφου καθώς και με τον εντοπισμό στην πράξη του τρόπου ανάπτυξης της παραγράφου .