Ἡ Θρησκευτική Μεταρρύθμισις
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ Α. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία βρίσκεται σε κρίση
Β. Οι φωνές διαμαρτυρίας πληθαίνουν
Ο ρόλος των ανθρωπιστών
Καταδικάζουν τις πρακτικές της Εκκλησίας και τις δεισιδαιμονίες του λαού
Αντιπροτείνουν :
μια ειλικρινή πίστη βασισμένη στο αληθινό μήνυμα του Χριστού
άμεση επαφή με το θείο λόγο μέσω των μεταφράσεων της Αγίας Γραφής σε λαϊκή γλώσσα και χωρίς τη μεσολάβηση της επίσημης ερμηνείας των ιερών κειμένων από την Εκκλησία
Ἡ διατροφή τῶν ἀρχαίων ἑλλήνων
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣεπιμελεία της
ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΣ
Οι αρχαίοι Έλληνες κυρίως οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες ήταν λιτοδίαιτοι. Η γη στην Αττική δεν τους πρόσφερε πολλά τρόφιμα παρά μόνο τα κυρίως απαραίτητα όπως ήταν το κριθάρι, το σιτάρι, το κρασί, το λάδι, τις ελιές. Σε αντίθεση με τους Αθηναίους και τους Σπαρτιάτες υπήρχαν και κάποιοι λαοί όπως οι Θεσσαλοί και οι Βοιωτοί που κατοικούσαν κοντά σε εύφορες πεδιάδες. Αυτοί είχαν μεγαλύτερη ποικιλία τροφίμων .
Τά ἀριθμητικά ἐπίθετα τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ
ἐπιμελεία τοῦ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗ
-πτυχιούχου κλασσικῆς φιλολογίας
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
-μεταπτυχιακοῦ ἐφηρμοσμένης παιδαγωγικῆς
πανεπιστημίου Ἀθηνῶν
Τα αριθμητικά επίθετα που δηλώνουν ορισμένο πλήθος όντων λέγονται απόλυτα. Από τα απόλυτα αριθμητικά κλίνονται μόνο τα τέσσερα πρώτα εἷς, δύο, τρεῖς, τέτταρες και όσα εκφέρονται σε πληθυντικό αριθμό, από το διακόσιοι, -αι, -α και πέρα. Τα ενδιάμεσα από το πέντε μέχρι και το ἑκατόν είναι άκλιτα.
"Όνειρο στο κύμα" και "Χρυσαυγή" του Δ. Ταγκόπουλου
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣΠαράλληλη ανάγνωση:
"Όνειρο στο κύμα" και "Χρυσαυγή" του Δ. Ταγκόπουλου
επιμέλεια: Δημήτρης Χριστόπουλος
Να καταγράψετε ομοιότητες και διαφορές περιεχομένου και μορφής ανάμεσα στο παρακάτω κείμενο και στα αποσπάσματα από το "Όνειρο στο κύμα" του Αλ. Παπαδιαμάντη, "Ο κυρ Μόσχος... πνευματικών πατέρων μου" (σελ. 165-166) και "Την ανεγνώρισα πάραυτα... μικρόν βοσκόν" (σελ. 171-172)
Ταγκόπουλος Δημήτριος (1867-1926), Χρυσαυγή (απόσπασμα)
ΔΟΚΙΜΙΟ (ΘΕΩΡΙΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣτης
Αλεξάνδρας Γερακίνη
φιλόλογου του 8ου γυμνασίου Καβάλας
Θεωρία Νεοελληνικής Γλώσσας Γ Λυκείου
ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΟ
Το δοκίμιο είναι μια απόπειρα, μια δοκιμή προσέγγισης ενός θέματος χωρίς να εξαντλεί το θέμα τελείως. Το δοκίμιο επιδιώκει να προβληματίσει τον αναγνώστη, να τον πείσει, να τον πληροφορήσει ή να τον ευχαριστήσει και κινείται ανάμεσα στην επιστήμη, στη φιλοσοφία και στη λογοτεχνία. Είναι το είδος του γραμματειακού λόγου που έχει μέση έκταση και περιέχει τια απόψεις του συγγραφέα για θέματα κοινωνικού, φιλοσοφικού, επιστημονικού, ηθικού, πολιτικού, αισθητικού ….ενδιαφέροντος. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα δοκιμίου Σύντομο, κατανοητό και καλογραμμένο. Έκφραση προσωπικών απόψεων για ένα θέμα. Ο δέκτης είναι το ευρύ κοινό. Καλύπτει ποικίλα θέματα.
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΕΡΜΗ
-
της Χριστίνας Σμαραγδάκη ΙΛΙΑΔΑ - Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ (στίχοι 369 - 529) ΣΚΗΝΗ 1η (369 - 389): Η αναζήτηση της Ανδρο...
-
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (από μετάφραση) Α΄: Κείμενο: Ευριπίδη Ελένη, Β΄ Επεισόδιο, 4η Σκηνή (στ.979, 987-1021)...
-
επιμέλεια ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΕΩΡ. ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ -φιλόλογος- Ὀδυσσέας Πριν από τον γάμο της Ελένης , οι πρίγκιπες και ήρωες της Ελλάδας, μεταξύ αυτών ο Μ...
-
Ο ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΡΜΗΣ το πληρέστερο site φιλολογικής ύλης και κοινωνικού προβληματισμού δίδει την ευκαιρία σε συναδέλφους, αρθρογράφο...
ONLINE USERS:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ)
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΝ)
- ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ( e-books )
- ΑΡΧΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
- ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
- ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
- Βοηθήματα Γυμνασίου
- Βοηθήματα Λυκείου
- ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ
- ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
- ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ
- ΕΚΘΕΣΗ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
- Θέματα
- ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΙΣΤΟΡΙΑ (e-books)
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΛΑΤΙΝΙΚΑ
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
- ΜΑΘΗΤΕΣ
- ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (e-books)
- ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
- ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ( e-books )
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ
- ΠΟΙΗΣΗ
- ΤΕΧΝΗ
- ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ