«Η ΑΠΑΞΙΩΣΙΣ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ…»



Τοῦ κ. Γεωργίου Καζᾶ,
π. Γυμνασιάρχου,
Διευθυντοῦ Ραδ. Σταθμοῦ



ΜΕ τὴν ἀνακοίνωση τῶν βάσεων εἰσαγωγῆς τῶν ὑποψηφίων στὰ ἀνώτατα ἐκπαιδευτικὰ καὶ τεχνολογικὰ ἱδρύματα, μαζὶ μὲ τὴ λήξη τῆς ἀγωνίας χιλιάδων ὑποψηφίων καὶ τὰ ἀνάμεικτα συναισθήματα, ποὺ δημιουργήθηκαν στοὺς ἐπιτυχόντες καὶ ἀποτυχόντες, μᾶς δημιουργήθηκαν καὶ πολλὰ ἐρωτηματικὰ ὅσον ἀφορᾶ στὴν γνωστικὴ καὶ ἐπιστημονικὴ ἐπάρκεια τῶν ὑποψηφίων, ἀφοῦ παρατηρήθηκε τὸ ἐκπληκτικὸ γεγονὸς νὰ εἰσάγωνται σὲ σχολὲς μαθητές, ποὺ συγκέντρωσαν βαθμὸν μονάδα (1) ἢ καὶ τρία σὲ ὁρισμένα μαθήματα. Δηλαδὴ θὰ ἔχουμε πρωτοετεῖς φοιτητὲς μὲ πλήρη ἄγνοια τῶν ἀ- παιτουμένων βασικῶν γνώσεων.
Ἡ προηγούμενη κ. Ὑπουργὸς «διὰ βίου μάθησης»… ποὺ κόπτε-
ται τώρα γιὰ τὸ νόμο περὶ τῶν ΑΕΙ και ΤΕΙ εἶναι αὐτή, ποὺ κατήργησε τὴ βάση τοῦ 10 (δέκα), ποὺ εἶχε θεσπίσει ἄλλη πιὸ προηγούμενη Ὑπουργὸς Ἐθνικῆς Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων αὐτῆς.
Ἡ κατάργηση τῆς βάσεως τοῦ 10 ἔγινε μὲ τὴν ἀστεία καὶ ἀκατανόητη δικαιολογία ὅτι θὰ ἔμεναν, δῆθεν, πολλὲς κενὲς θέσεις, ἰδιαίτερα, στὰ περιφερειακὰ ἱδρύματα… ἀφοῦ εἶναι γνωστὸ ὅτι σὲ κάθε πόλη καὶ νομὸ ἱδρύετο καὶ μιὰ σχολὴ Πανεπιστημιακοῦ ἐπιπέδου, ἀδιαφορῶντας γιὰ τὴν ποιότητα τῆς παρεχομένης παιδείας καὶ ἐκπαίδευσης τῶν φοιτητῶν. ΕΚΕΙΝΟ ὅμως ποὺ δημιούργησε εὔλογα ἐρωτήματα καὶ ἀνησυχία εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι στὸν πίνακα τῶν βάσεων, ποὺ ἀνακοινώθηκαν, ὑπῆρχαν ξεχωριστὲς βάσεις γιὰ τοὺς πολύτεκνους, τρίτεκνους,
ἀλλὰ καὶ τοὺς μουσουλμάνους…
Καὶ γιὰ μὲν τοὺς πολύτεκνους καὶ τρίτεκνους ὑπάρχει κάποια κοινωνικὴ καὶ οἰκονομικὴ ἐξήγηση, γιὰ τοὺς μουσουλμάνους ὅμως ποιὰ πιστικὴ καὶ λογικὴ ἐξήγηση μπορεῖ νὰ δοθεῖ; Οἱ Ἕλληνες μουσουλμάνοι δὲν εἶναι Ἕλληνες ὑπήκοοι;
Δὲν ἀπολαμβάνουν ὅλα τὰ προνόμοια καὶ δικαιώματα ἰσότητας τῶν μειονοτήτων; Γιατὶ νὰ διαγωνίζονται μὲ διαφορετικὰ καὶ εὐνοϊκώτερα κριτήρια σὲ σχέση μὲ τοὺς ἰθαγενεῖς Ἕλληνες ὑποψηφίους; Ἀπὸ ποὶα λογικὴ ἀπορρέουν αὐτὰ τὰ προνόμια;
Οἱ ὁμογενεῖς Ἕλληνες φοιτητὲς τυγχάνουν εὐνοϊκότερης ἀντιμετώπισης ἀπὸ τὰ Τουρκικὰ Πανεπιστήμια τῆς Κων/λεως καὶ ἄλλων πόλεων ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὶς Εὐρωπαϊκὲς χῶρες;

Ἡ ἀναφορὰ εἰς τὸ θρήσκευμα
Ὅμως ἐκεῖνο ποὺ μᾶς προκαλεῖ ἀπορία καὶ ἔκπληξη εἶναι ἡ ἀναφορὰ τοῦ θρησκεύματος, ὡς εἰδοποιοῦ διαφορᾶς. Ἐσεῖς κύριοι τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας δὲν ἀναστατώσατε τὸ Πανελλήνιο, καὶ δὲν κοπτόσαστουν, γιὰ νὰ μὴ ἀναφέρεται τὸ Θρήσκευμα στὶς ταυτότητες καὶ τὰ διάφορα πιστοποιητικά, διότι τάχα τὸ Θρήσκευ μα ἀποτελεῖ προσωπικὸ δεδομένο, κατὰ τὸν κ. Δαφέρμο, καὶ διαφοροποιεῖ τοὺς πολίτες σὲ ὀρθοδόξους, ἀθέους κ.λπ;
Ἐσεῖς δὲν ἀπορρίπτατε τότε ἔστω καὶ τὴν ἐλευθέραν καὶ προαιρετικὴ ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος; Γιατὶ τώρα δέχεσθε αὐτὴν τὴν διαφοροποίηση, γιὰ τοὺς συμπαθεῖς κατὰ τ᾽ ἄλλα συμπολίτες μας μουσουλμάνους;
Ἀλλὰ καὶ ὅσοι τότε ἦσαν στὴ θέση τῆς ἀντιπολίτευσης ὑπέγραφαν φαρδιὰ – πλατιὰ γιὰ τὴν παραμονὴ τοῦ Θρησκεύματος στὶς ταυτότητες καὶ ὅταν ἔγιναν κυβέρνηση τὸ
ξέχασαν, δικαιολογούμενοι ἀναξιοπρεπῶς, ὅτι τώρα ἔχει γίνει νόμος τοῦ κράτους, λὲς καὶ δὲν μποροῦσαν νὰ τροποποιήσουν καὶ ἀλλάξουν τὸν νόμο αὐτό. Ἀπὸ ὅτι ὅμως φαίνεται σήμερα, ἐννοοῦσαν, οἱ εἰσηγητὲς τῆς καταργήσεως τοῦ θρησκεύματος, μόνο τὸ ὀρθόδοξο θρήσκευμα…
Γιατὶ τέτοιος καὶ τόσος ἐμπαιγμὸς πρὸς τὸν ὑπερήφανο ὀρθόδοξο λαό μας;

Ἡ κρίσις θεσμῶν καὶ ἀξιῶν
Βαρυτέρα τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως, ποὺ πιέζει ἀσφυκτικὰ τὸ δοκιμαζόμενο λαό μας καὶ ἰδιαίτερα τὰ ἀσθενέστερα οἰκονομικῶς στρώματα, εἶναι ἡ κρίση θεσμῶν καὶ ἀξιῶν ἠθικῶν καὶ πνευματικῶν, μία ἀπὸ τὶς ὁποῖες εἶναι καὶ ἡ παιδεία, ὅπως προαναφέρθηκε.
Ἡ ποιοτικὴ ἀξιολόγηση τῶν πνευ ματικῶν καὶ ἐπιστημονικῶν
ἱδρυμάτων τῆς Χώρας μας ἐγγίζει ἢ καὶ ὑπολείπεται αὐτῶν τῆς Κεντρώας Ἀφρικῆς! Καὶ αὐτὴ ἡ γλώσσα μας τὸ μοναδικὸ ἰδίωμα στὸν κόσμο μὲ τὸν πλοῦτο λέξεων καὶ ἐννοιῶν ἀμφισβητεῖται καὶ ἀλλοιώνεται.
Ὅλο καὶ ἐντονώτερα ἀκούγονται φωνὲς ὑπευθύνων καὶ ἀνευθύ-
νων εἰδικῶν καὶ μὴ περὶ τῆς φωνητικῆς γραμματικῆς. Ἤδη διδάσκεται στὸ δημοτικὸ σχολεῖο ὅτι τὰ φωνήεντα πλέον εἶναι 5 καὶ ὄχι 7 καὶ τὰ γράμματα τῆς ἑλληνικῆς γραμματικῆς δὲν εἶναι πλέον 24 ἀλλὰ λιγότερα.
Ἡ Ἐθνική μας ἱστορία παραχαράσσεται καὶ ἀμφισβητεῖται καὶ
προτείνεται ἢ νὰ γραφεῖ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ στὶς πραγματικές της διαστάσεις, ὅπως διατείνονται…
Οἱ διδάσκοντες στὴν Πρωτοβάθμια καὶ Δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση μένουν χωρὶς ἀξιολόγηση καὶ οὐσιαστικὰ ἀκαθοδήγητοι, ἀφοῦ ὁ θεσμὸς τοῦ Σχ. Συμβούλου ἔχει οὐσιαστικὰ ἀποτύχει, καθ᾽ ὅσον δὲν ἔχει δικαίωμα νὰ ἀξιολογεῖ. Ἡ διαφορὰ τοῦ φιλότιμου καὶ φιλόπονου ἀπὸ τὸν ἀφιλότιμο κὰι φυγόπονο ἐκπαιδευτικὸ ἐξαρτᾶται μόνο ἀπὸ ἔτη ὑπηρεσίας…

Ἡ ἔναρξις τοῦ ἐγκλήματος
Ἀπὸ τὸ 1982 κατήργησαν τὰ πρότυπα Σχολεῖα παρὰ τὴ διεθνῆ πραγματικότητα γιὰ τὴν ἀποστολή τους, μὲ τὸ φονικὸ καὶ ἀφελὲς ἐπιχείρημα, ὅτι τὰ πρότυπα σχολεῖα δημιουργοῦσαν… ἐλιτισμό… στὸ ἐκ παι δευτικὸ σύστημα καὶ ἔπρεπε νὰ περάσουν τριάντα χρόνια, γιὰ νὰ καταλάβουν τὸ ὀλέθριο λάθος τους καὶ νὰ τὰ ἐπανασυστήσουν!
Αὐτὴ ἡ προχειρότητα καὶ ἡ ἐμπάθεια τῶν λεγομένων «προοδευ-
τικῶν δυνάμεων» ἐπεσώρευσε μύρια κακὰ στὴν πολύπαθη Παιδεία μας μὲ τὴν ἰσοπεδωτικὴ πρὸς τὰ κάτω διάθεση καὶ τὴ μέθοδο τῆς ἥσσονος προσπαθείας. Μὲ τέτοιες ἀντιλήψεις καὶ μεθοδεύσεις εἶναι δυνατὸν νὰ πάει μπροστὰ μιὰ χώρα; Αὐτή, Κύριοι τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, εἶναι ἡ πραγματικὴ κρίση, ποὺ
τρώει καὶ διαβρώνει συθέμελα τὴν ἑλληνικὴ κοινωνία, καὶ ὄχι μόνο τὰ ὅποια δυσεκατομμύρια καὶ τὰ μνημόνια, ποὺ φορτώσατε στὶς πλάτες τοῦ δύσμοιρου ἑλληνικοῦ λαοῦ, ποὺ ἀναμασᾶτε καθημερινὰ στὶς κυβερνητικὲς συσκέψεις καὶ προβάλλονται ἀπὸ μέσα ἐνημέρωσης.
Καὶ μιὰ διευκρίνηση: Ὅταν λέμε πολιτικὴ ἐξουσία δὲν ἐννοοῦμε μόνο τοὺς κυβερνῶντες ἑκάστοτε, ἀλλὰ σύμπασα τὴν πολιτικὴ ἐξουσία συμπολίτευση καὶ ἀντιπολίτευση κατὰ τὸ μερίδιο ἑκάστης.

Ἡ πραγματικότης
Πέρισυ δὲν διανεμήθηκαν τὰ σχολικὰ βιβλία στοὺς μαθητὲς καὶ
ἀντὶ τούτων δόθηκαν φωτοτυπίες καὶ CD, καὶ ἐφέτος ἀνακαλύφθηκαν σὲ ἀποθήκη τοῦ Ἀσπροπύργου 250.000 τόνοι σχολικῶν βιβλίων, ἐκ τῶν ὁποίων ὅσα εἶναι κατάλληλα θὰ διανεμηθοῦν στοὺς μαθητὲς καὶ τὰ ὑπόλοιπα θὰ γίνουν χαρτοπολτός! Ἀναζητήθηκαν οἱ ὑπεύθυνοι γιὰ τὴν οἰκονομικὴ σπατάλη, ἀπεδόθηκαν εὐθῦνες;
Ἐφέτος θὰ διανεμηθοῦν κανονικὰ καὶ ἐγκαίρως, λένε οἱ ἁρμόδιοι, τὰ σχολικὰ βιβλία, ἀλλὰ δὲ θὰ ὑπάρχουν ἐκπαιδευτικοὶ νὰ τὰ διδάξουν, ἀφοῦ σὲ πρωτοβάθμια καὶ Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση διορίστηκαν μόνο 260 ἐκπαιδευτικοὶ καὶ ἀποχώρησαν λόγῳ συνταξιοδότησης περίπου 6000.
Αὐτὴ εἶναι ἡ θλιβερὴ πραγματικότητα καὶ ἡ πραγματικὴ καὶ οὐσιαστικὴ κρίση, ποὺ ὁδηγεῖ σιγὰ σιγὰ στὴν πλήρη ἀπαξίωση καὶ τὴ διεθνῆ ἀπομόνωση τὴν ὑπερήφανη Πατρίδα μας. Καὶ γι᾽ αὐτὸ τὸ κατάντημα.
Τὸ μέγιστο μερίδιο εὐθύνης ἔχει ἡ πολιτικὴ ἡγεσία ὅλων τῶν ἀποχρώσεων καὶ σχεδιασμῶν. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ τὸ πολιτικὸ σύστημα στὴν Πατρίδα μας ἔχει ἀπαξιωθεῖ καὶ ἰδιαίτερα ἡ νεολαία μας, ποὺ ἔχει γυρίσει τὴν πλάτη καὶ τὸ περιφρονεῖ προβαίνοντας μερικὲς φορὲς καὶ σὲ ἀπαράδεκτες ἀντιδράσεις. Ἔτσι… πλέον ἔχει πλήρη ἐφαρμογὴ τὸ λόγιον «…Μὴ πεποίθατε ἐπ᾽ ἄρχοντας ἐν οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία…»

 
Πηγή: Ορθόδοξος τύπος 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012





ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΛΕΥΑΣΤΑΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ






Συμφώνως πρὸς σχόλια διαφόρων ἱστοσελίδων εἰς τὸ διαδίκτυον (ἴντερνετ), αἱ ὁποῖαι ὑπερασπίζονται τὴν Ὀρθόδοξον Πίστιν, ὑπὸ ἡμερομηνίαν 10ην Σεπτεμβρίου:

«Ὀργὴ προκαλεῖ μία σελίδα, ποὺ δημιούργησαν ἐπιτήδειοι στὸ Facebook καὶ ἐμπαίζουν τὸν Γέροντα Παΐσιο, μία ἀπὸ τὶς πιὸ φωτισμένες ἁγίες μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας, τῶν τελευταίων δεκαετιῶν. Οἱ ἐμπνευστὲς τῆς σελίδας “ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΣΤΙΤΣΙΟΣ / ELDER PASTITSIOS” δὲν διστάζουν, μὲ ἄλλοθι τὸ “χιοῦμορ”, νὰ προκαλοῦν σὲ καθημερινὴ βάση τὴν Ὀρθοδοξία μὲ ἄθλια posts.
Ἐμετικὸ εἶναι καὶ τὸ avatar, ἡ κεντρικὴ εἰκόνα, ποὺ ἔχουν δημιουργήσει γιὰ τὴν σελίδα τους, ὅπου ἔχουν κάνει photoshop μία φωτογραφία τοῦ Γέροντα! Τὸ τραγικὸ τῆς ὑπόθεσης εἶναι ὅτι ἡ ἐν λόγῳ σελίδα μετρᾶ ἤδη 5.599 μέλη.
Ὡστόσο δὲν εἶναι ποτὲ δυνατὸν κάποιοι, ποὺ ἀποτελοῦν τὴν ἰσχνὴ μειοψηφία νὰ προκαλοῦν τὸ θρησκευτικὸ αἴσθημα τοῦ 95% τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ! Ἀκόμη κι ἂν κάποιος βλέπει μὲ ἐπιφύλαξη τὸ βίο τοῦ Γέροντα Παϊσίου, δὲν δικαιοῦται νὰ παίζει μὲ τὴν πίστη τοῦ κάθε Χριστιανοῦ, ποὺ στὴν ὥρα τῆς κρίσης, ποὺ διανύουμε, στρέφεται στὴν Ἐκκλησία,
γιὰ νὰ πάρει κουράγιο καὶ δύναμη».

Ὁ Σεβ. Καστορίας κ. Σεραφείμ

Πληροφορηθεὶς ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφεὶμ
προέβη τὴν 12ην Σεπτεμβρίου εἰς τὴν ἀκόλουθον δήλωσιν:
Δὲν εἶναι ὑπερβολὴ νὰ γράψει κανεὶς καὶ νὰ πεῖ ὅτι αὐτό, ποὺ ἀναφέρεται στὶς μεγάλες ἀσκητικὲς μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας, ὅτι “τὴν οἰκουμένην ἐστήριξαν ταῖς εὐχαῖς αὐτῶν”, συμβαίνει καὶ γιὰ τὴ μορφὴ τοῦ Γέροντος Παϊσίου.
Α) Στήριξε τὴν οἰκουμένη μὲ τὶς εὐχές του, ἀφοῦ ἔφτασε στὸ σημεῖο τῆς θεώσεως καὶ ἡ ἀγάπη του πρὸς Θεὸ μετατράπηκε συγχρόνως καὶ ἀγάπη πρὸς τὸ συνάνθρωπο.
 Β) Στήριξε τὴν οἰκουμένη μὲ τὶς εὐχές του, ἀφοῦ ἡ προσευχή του γιὰ κάθε ἄνθρωπο γινόταν στήλη πυρός, ποὺ ἔφτανε στὸ θρόνο τοῦ Θεοῦ.
Πρόκειται γιὰ ἕνα μεγάλο Ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὶς χιλιάδες λαοῦ, ποὺ συρρέουν καθημερινὰ στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Προδρόμου στὴ Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης, γιὰ νὰ προσ κυνήσουν τὸν τάφο του.
Προσωπικὰ καταθέτω καὶ τὴ δική μου μαρτυρία περὶ τῆς Ἁγιότητός του καὶ ὅταν ζοῦσε ἀλλὰ καὶ μετὰ τὴν ὁσιακὴ κοίμησή του, ἀπολαμβάνοντας ζωντανὴ τὴν παρουσία του πολλὲς φορὲς στὴ ζωή μου.
Γι᾽ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι φτάνουν στὸ σημεῖο τοῦ ἐμπαιγμοῦ τοῦ προσώπου του, στὴ συγκεκριμένη περίπτωση σὲ σελίδα τοῦ facebook: τοὺς ἀφήνουμε στὰ χέρια καὶ στὴ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ. Ἂν ζοῦσε ὁ Γέροντας Παΐσιος, θὰ τοὺς θεωροῦσε ὡς τοὺς μεγαλύτερους εὐεργέτες του. Εἶναι σύνηθες τὸ φαινόμενο
στὴν ἐποχή μας νὰ ἐμπαίζονται οἱ Ἅγιοι ἀλλὰ καὶ νὰ βλαστημᾶται τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας
μας καὶ τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία.
Τὸ μόνο ποὺ ἔχω νὰ πῶ εἶναι, ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΗΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ».

Πηγή: Ορθόδοξος τύπος 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012





Διαμόρφωση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα (1821-1936)




Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας
(Γ Γενικού Λυκείου - Θεωρητικής Κατεύθυνσης)

του
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ





Διαμόρφωση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα (1821-1936)



ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ





(Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας )
(Γ Γενικού Λυκείου - Θεωρητικής Κατεύθυνσης)


 
του
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ




ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ



Αριστοτέλους «Πολιτικά» (βοήθημα)



του
Θ. Α. Αμελίδη
φιλολόγου





ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ






Αριστοτέλους «Ηθικά Νικομάχεια» (διδακτική-ερμηνευτική προσέγγιση)



του
Δημητρίου Τζωρτζόπουλου
Δρ φιλοσοφίας
σχολικού συμβούλου φιλολόγων




Αριστοτέλους «Ηθικά Νικομάχεια» (διδακτική-ερμηνευτική προσέγγιση)



Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων Έκθεσης




Σχολικό Βοήθημα για το Λύκειο

του
Αλέξανδρου Αλεξανδρίδη






Σχεδιαγράμματα βασικών θεμάτων Έκθεσης